Gamens Ford Probe

Här finner du bilder på våra medlemmars bilar med mera.

Information om hur du använder galleriet finner du här.

OBS! Här får endast egna bilder eller bilder med ägarens tillåtelse publiceras!
Gamen
Nybörjare
Namn: Bert Ove Orvnäs
Kör: Ford Probe 2.5 95.a
Medlemsnummer: 277

Gamens Ford Probe

Inläggav Gamen » sön nov 03, 2013 6:18 pm

Tjéna
Jag har nu varit medlem i ett år och tiden har bara rusat på, så tiden för att vara aktiv inom klubben har fått ligga på is.
Jag har lagt släpskon på hyllan för gått efter alla vänstervarv på ovalen sen 70 talet då alla gamla skador gör sig påminda när jag snart skall basta 67 och så min järnhäst har tagit tiden i anspråk en Yamaha Royal Star 1300 med en V4.a mellan béna. Jag å hustrun Gitte å två polare drog en repa till Norge på 340 mil å 11 days. Trollstigen Geiranger å vidare ner över Hardangervidda, dom sista 35 milen ner till Sandefjord där vi skeppade över till Strömstad, så var det hällregn och vägarbeten där det släppte i i bak och man fick lägga på en rökare för att räta opp sina 590 kg och en liten vattenplaning där framhjulet släppte, men det kirrade vi, så hela resan var lite Rock´n Roll.
Nästa säsong så blir det bankörning med min Ford Probe V6.a 167 kusar fr 1995, endast 99 st i Svedala av den årsmodellen.Alfred Riis Pedersen blir min mentor då vi är dödspolare, Alfred hade bara pallplatser på 80-90 talet i Camaro Cuppen.
Så det skall bli skoj å träffa er alla bilentusiaster som har en Ford på sin Gård.
Ha det bäst alla å Keep Rock´n.
/Gamen Berte
Bilagor
3.png
2.png
1.png