S: Ford Granada 2,0 84
- _-gniraz-_
- Veteran
- Namn: Fredrik z
- Kör: 90 på 70 väg
- Medlemsnummer: 439
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
den är hyffsad,, kan ju tillägga att den ligger ute på blocket för 3000,,Släggmek skrev:... Nä, men seriöst så hade jag nog satt mig på tåget upp helt fräckt med ett sånt bottenbud om inte farbror Skattmasen skickat önskelista lagom till jul
. Fast... nyfiket bara, hur är det med rosttrollen - Är trösklar och mittbalkar friska? Skärmkanter och annat spelar mindre roll för mig, lättbytt. Ser ju intressant ut bara den går pålitligt, lite skrynklor och fläckar gör ju inget på en brukis (känns behövligt att ta sig ur Volvo-exilen
och bli folk igen
).
det som inte funkar är tankmätaren å tempmätaren,
är hyffsad i plåt å under,, inte perfekt dock
- Släggmek
- Legend
Hmm... låter som lika trevlig som man kan tolka av bilderna
. Nä, 30 år utan lagningsbehov vore nära unikt och jag vet var de brukar rosta och har gammal vana på att bocka bitarna, bara lite orolig att det skulle ha krupit iväg så att man måste byta tröskellådorna - Taunus är ju enklare att lappa där. Edit: Ah, förstod att den skulle ryka illa kvickt, bara att gratulera den som hann först
(hade det varit runt hörnet hade jag redan sålt Volvon och knackat på
).
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
- Släggmek
- Legend
Jo, jag säger detsamma. Tja, man ska nog vara hyperaktiv i jakt nu om man har något över i plånbok och lagerutrymme och greppa allt man kan när det dyker upp nåt. Jag minns ju på 90-talet hur de flesta Granada mk 1 över några år gick från eftertraktade till antistatus bland vanligt folk och kunde handlas för några tusingar även i fullt körbart skick innan de sändes i lämmeltåg till skrotpressarna. Jag var själv en noslängd ifrån att handla en pigg och besiktad fastän rollermattsvart 2.3 V6 fyrdörrars - för tretusen spänn = enbart motorns listpris - då bilen sågs mest som besvär att hantera av den skrotare som fått den inlämnad av en raggarwannabee som inte fick den såld (penselmålad inredningsvinyl bidrog säkert
). Gissa om jag ångrar att jag inte nappade
.
Igår såg jag en prisuppgift på en tysk handlarhemsida http://www.youngtimer-autoteile.de/shop ... =20_24_139 där det begärdes 680 euro
för en NOS framskärm... snacka om värdefluktuation, även om bilfolk på kontinenten verkar ha en aningen mer bipolär syn på gamla bilar och bildelar som antingen skrot eller juveler. Sist jag affärade på Granada-delar (90-tal) stod en bättre beg. framskärm i runt samma siffra i kronor, jag gav vid samma tid en femhundring för fyra rostfria dörrar och en baklucka och en del annat blandat - för alltihop! Vilka tider att minnas...
Igår såg jag en prisuppgift på en tysk handlarhemsida http://www.youngtimer-autoteile.de/shop ... =20_24_139 där det begärdes 680 euro
)