AC problem mondeo-08
-
Spec
- Erfaren
- Namn: Martin L
- Kör: Ford Mondeo TDCi -08
AC problem mondeo-08
Hej!
Nu har jag problem med AC´n igen (renoverad 2013).
Kompressorn startar inte. Det jag gjort hittills är:
Kompressorn startar och kylan funkar som den ska när jag byglade relät för ac´n. Testade även med ett annat relä utan framgång.
Relät i sig fungerar.
Vakter är kollade och godkända.
Har kört bilens självtest för klimatanläggningen utan felkoder.
Det jag reagerat på är att bilens kylarfläkt aldrig går igång, är det ett krav att den ska fungera för att AC ska fungera?
Har kopplat ström på kylfläkten och den funkar (inte brunnit ihop), har ström fram till relät som sitter på kylarfläkten.
Någon med idéer?
Nu har jag problem med AC´n igen (renoverad 2013).
Kompressorn startar inte. Det jag gjort hittills är:
Kompressorn startar och kylan funkar som den ska när jag byglade relät för ac´n. Testade även med ett annat relä utan framgång.
Relät i sig fungerar.
Vakter är kollade och godkända.
Har kört bilens självtest för klimatanläggningen utan felkoder.
Det jag reagerat på är att bilens kylarfläkt aldrig går igång, är det ett krav att den ska fungera för att AC ska fungera?
Har kopplat ström på kylfläkten och den funkar (inte brunnit ihop), har ström fram till relät som sitter på kylarfläkten.
Någon med idéer?
-
Spec
- Erfaren
- Namn: Martin L
- Kör: Ford Mondeo TDCi -08
Efter mer letande och felsökning så är det konstaterat att kylfläkten måste fungera för att ac systemet ska fungera.
Problemet verkar vara en signalkabel som går emellan ecu och fläktrelät som sitter på kylfläkten.
Den har jag 0volt på så det är förmodligen kabelbrott.
Kan någon kolla spänning på sin? Översta kontaktstycket till fläktrelät, ljuslila kabel.
Problemet verkar vara en signalkabel som går emellan ecu och fläktrelät som sitter på kylfläkten.
Den har jag 0volt på så det är förmodligen kabelbrott.
Kan någon kolla spänning på sin? Översta kontaktstycket till fläktrelät, ljuslila kabel.