K: katalysator,säkningssats,hårdare fjädrar..

Annonsen börjas med ett "K:" eller "S:".
JohanH

K: katalysator,säkningssats,hårdare fjädrar..

Inlägg av JohanH »

Som topic säger så söker jag en katalysator till min ford då jag inte fick med nån när den köptes,och jag lär behöva en till besiktningen som kommer.

Det bör vara en med 2.5" anslutning.

Jag söker även sänkningssats och hårdare fjädrar till min bil. sportdämpare av något slag är även intressant. Allt som modifierar dämparna så de ger bättre väghållning,samt man slipper allt krängande är intressant.

Vad har du för något ligger? Jag finns i kumla och kan hämta upp runt det området. Även Örebro. Annars bör det skickas.

Tags:

Användarvisningsbild
Payne
Veteran
Namn: Patric Dahlqvist
Kör: volvo 850

Inlägg av Payne »

// Patric

Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Namn: Johan
Kör: Audi A4 Ts -07
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

Har org rwd cossie fjädrar och dämpare, mycket fräsha 2k
GGR sänkfjädrar bak 25mm på cossie, alltså mer på std sierra, endast provmonterade 600kr
//Johan

JohanH

Inlägg av JohanH »

Om jag monterar dom,och sen lyfter bilen så kommer det väl glappa ganska rejält? Eller det kanske finns något man kan använda sig av som håller fjädern spänd i vilket läge den är i när man lyfter bilen? :)

JohanH

Inlägg av JohanH »

Papillon skrev:Har org rwd cossie fjädrar och dämpare, mycket fräsha 2k
GGR sänkfjädrar bak 25mm på cossie, alltså mer på std sierra, endast provmonterade 600kr
Hur mycket bättre väghållning får jag med dessa dämpare? får jag snabbare styrrespons,utan kräng om jag köper dessa,och monterar hårdare fjädrar eller så?

Användarvisningsbild
Payne
Veteran
Namn: Patric Dahlqvist
Kör: volvo 850

Inlägg av Payne »

mina fjädrar e ju till en 4x4 cossie så är inte så säker på hur det blir om du monterar dom hör med någon som vet, men kan gissa på ganska mycket bättre väghållning iaf med cossie dämparna och fjädrarna, köp delarna av Papillon så blir du nog nöjd tror jag ;)
// Patric

Användarvisningsbild
need 4 speed
Legend
Namn: Juha Mäki
Kör: Sierra Cosworth -91. + mycket annat.
Medlemsnummer: 14

Inlägg av need 4 speed »

Nya sänkfjädrar finnes till en sierra cosworth som du kan provmonter i närheten av dig.
600:- Garage kan lånas med. ;)
Sierra cosworth -91 http://www.garaget.org/?car=104406

201m 7,83
Km/h 147,22
60fot 1,81

Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Namn: Johan
Kör: Audi A4 Ts -07
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

Hej! Rwd grejerna passar rakt på.något skiljer på 4x4,tror det är stötdämparna fram. Blir en bra uppgradering med cossie dämpare å fjädrar gärna ihop med poly bussningar. Kommer även sänka din bil en aning. Å den blir stabil utan båtgungning med bra styrrespons:) kan skickas omgående.
//Johan

Skriv svar