Focus RS MKII uppgradering
Focus RS MKII uppgradering
Vad ger mest för pengarna om man står i valet att uppgradera luftburk, intercooler eller insug?
Absolut, jag är medveten om att mjukvara ger mer effekt. Planen jag har är att köpa hårdvara som skall monteras innan jag uppgraderar mjukvaran. Sen kan man ju ha åsikter om ordningen men jag har tid att byta dessa grejer och kan när jag känner för det senare suga in ny mjukvara. Men det känns som en IC kommer vara en mycket bra investering för att få ner insugstempen både original och med trim?
-
RSA
- Nybörjare
- Namn: Philip A
- Kör: Ford Focus RS
Tja! sitter i samma sits...
Jag har Mongoose catback och Airtech Intercooler stage1 på min bil. Känner skillnad men jag funderar också på en ny programvara.
För och nackdelar?
Hört att plastgrenröret "brukar" spricka om man byter programvara?
Autotech verkar få rikigt bra fart på grejjerna. (dock var de grymt svåra att få tag på, samt att de inte ringde upp eller svarade på mina mail....)
BSR någon som vet något?
Tack på förhand.
Jag har Mongoose catback och Airtech Intercooler stage1 på min bil. Känner skillnad men jag funderar också på en ny programvara.
För och nackdelar?
Hört att plastgrenröret "brukar" spricka om man byter programvara?
Autotech verkar få rikigt bra fart på grejjerna. (dock var de grymt svåra att få tag på, samt att de inte ringde upp eller svarade på mina mail....)
BSR någon som vet något?
Tack på förhand.
- Papillon
- Legend
- Namn: Johan
- Kör: Audi A4 Ts -07
- Kontakt:
Nej det är inte meningslöst. Definitivt inte. Jag hade gjort som du, börjat med kringutrustning och avslutat med programvara eller livemapp efter vad som sitter på bilen.
När du chipar bilen ökar du även värmeutvecklingen i insug och avgas, då är det inte fel med bra andningvägar.
I Rubanks lista står spridare som sista uppgradering, tänk på att det kommer ett programvaru byte i samband med det också. Då har man köpt 1 programvara för mycket.
När du chipar bilen ökar du även värmeutvecklingen i insug och avgas, då är det inte fel med bra andningvägar.
I Rubanks lista står spridare som sista uppgradering, tänk på att det kommer ett programvaru byte i samband med det också. Då har man köpt 1 programvara för mycket.
//Johan
-
rubank
- Veteran
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
Ja, orginal ic klarar av att behålla orginalhästarna utan problem vid körning på allmän väg. för att du skall komma upp i temperaturer som gör att du har en märkbar effektförlust lär du ligga på bana o pressa ordentligt under längre tider. som jag skrev tidigare så är det fjärde delen jag skulle byta i prio för mest bangforthebuck.
papillon verkar tro att man kör med en programvara genom hela listan, förtydligande - det är i stort sett en programvaruändring per hårdvara man lägger till. dvs - 350hk-380-400-420hk som man går i steg för att utnyttja hårdvaran, annars är det helt värdelöst.
kika på Autotech-JWR,Revo,mountune, osv så ser du hur det ser ut och vad det kostar.
dvs ska du ha ut 420hk så ska du se till att köpa deras program där du får med mappar för de tidigare stegen, så att du själv kan mata på nya programvaran när du monterar dit hårdvaran.
papillon verkar tro att man kör med en programvara genom hela listan, förtydligande - det är i stort sett en programvaruändring per hårdvara man lägger till. dvs - 350hk-380-400-420hk som man går i steg för att utnyttja hårdvaran, annars är det helt värdelöst.
kika på Autotech-JWR,Revo,mountune, osv så ser du hur det ser ut och vad det kostar.
dvs ska du ha ut 420hk så ska du se till att köpa deras program där du får med mappar för de tidigare stegen, så att du själv kan mata på nya programvaran när du monterar dit hårdvaran.
-
RSA
- Nybörjare
- Namn: Philip A
- Kör: Ford Focus RS
Det är inga problem att byta IC samt catback system innan programvara och man behöver inte ha programvara för att köra med catback system , bara om man kör med fullflöde-system, det är då en del bilar kan "balla" ur!
Tror ni värdet på bilen påverkas negativt om man mappar?
För och nackdelar med ny programvara?
Tror ni värdet på bilen påverkas negativt om man mappar?
För och nackdelar med ny programvara?