Byta Bromsbelägg, bak
-
erik-UA
- Nybörjare
- Namn: Erik J
- Kör: Ford Galaxy
Byta Bromsbelägg, bak
Har en Ford Galaxy -00 , och tänkte jag skulle byta bromsbelägg bak på den. Då jag fick nedslag på besiktningen. Så nu behöver jag lite vägledning och tips från er. Behöver man något specialverktyg? och vad är viktigt att tänka på?
Tags:
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Dessa blev som sagt över då dom främre bromsskivorna med belägg bytes fram på en dåvarande Galaxy -02 och då även dessa prylar till bakvagnen införskaffades. Men är det okey med 500:- för allt ihop? Så har du helfräscha bromsar bak.
Såg Mekonomen tar hela 900:- för en bromsskiva och 500:- för en sats bromsbelägg.
Såg Mekonomen tar hela 900:- för en bromsskiva och 500:- för en sats bromsbelägg.
-
erik-UA
- Nybörjare
- Namn: Erik J
- Kör: Ford Galaxy
Låter bra, har du någon mail som jag kan kontakta dig på?Peter H skrev:Dessa blev som sagt över då dom främre bromsskivorna med belägg bytes fram på en dåvarande Galaxy -02 och då även dessa prylar till bakvagnen införskaffades. Men är det okey med 500:- för allt ihop? Så har du helfräscha bromsar bak.