Byta Bromsbelägg, bak

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
erik-UA
Nybörjare
Namn: Erik J
Kör: Ford Galaxy

Byta Bromsbelägg, bak

Inlägg av erik-UA »

Har en Ford Galaxy -00 , och tänkte jag skulle byta bromsbelägg bak på den. Då jag fick nedslag på besiktningen. Så nu behöver jag lite vägledning och tips från er. Behöver man något specialverktyg? och vad är viktigt att tänka på?

Tags:

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Ska inte möta några större besvär med det projektet och bör med fungera med standardverktyg och har du inte skaffat belägg. Så har jag en sådan uppsättning och även två nya bromsskivor bak över du kan få billigt om du vill bara säg till i så fall.

erik-UA
Nybörjare

Inlägg av erik-UA »

Peter H skrev:Ska inte möta några större besvär med det projektet och bör med fungera med standardverktyg och har du inte skaffat belägg. Så har jag en sådan uppsättning och även två nya bromsskivor bak över du kan få billigt om du vill bara säg till i så fall.

Ok, vad ska du ha för grejerna?

Peter H
Legend
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Dessa blev som sagt över då dom främre bromsskivorna med belägg bytes fram på en dåvarande Galaxy -02 och då även dessa prylar till bakvagnen införskaffades. Men är det okey med 500:- för allt ihop? Så har du helfräscha bromsar bak.

Såg Mekonomen tar hela 900:- för en bromsskiva och 500:- för en sats bromsbelägg.

erik-UA
Nybörjare

Inlägg av erik-UA »

Peter H skrev:Dessa blev som sagt över då dom främre bromsskivorna med belägg bytes fram på en dåvarande Galaxy -02 och då även dessa prylar till bakvagnen införskaffades. Men är det okey med 500:- för allt ihop? Så har du helfräscha bromsar bak.

Såg Mekonomen tar hela 900:- för en bromsskiva och 500:- för en sats bromsbelägg.
Låter bra, har du någon mail som jag kan kontakta dig på?

Peter H
Legend
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Visst längst ner på min hemsida i länken längst ner på varje egna inlägg är det sedan bara att klicka sig vidare till mailkontakt.

Skriv svar