Höger vindrutetorkare stannar i torksekvensen på min Mondeo 2015
-
Hugen
- Nybörjare
- Namn: För & Efternamn
- Kör: Ford Mondeo
Höger vindrutetorkare stannar i torksekvensen på min Mondeo 2015
Problem på min Ford Mondeo Kombi Business 2.0 TDCi:
När vindrutetorkarna går så stannar ibland den högra torkaren i yttre vändningsläget för att sen plötsligt återta rörelsen och då i rätt sekvens för att inte krocka med den vänstra torkaren. Detta upprepas spontant lite då och då. Min Fordreparationsverkstad hittar inte felet. de har bytt motor och kabel till den högra torkaren utan resultat. Har någon en idé om vad felet sitter?
När vindrutetorkarna går så stannar ibland den högra torkaren i yttre vändningsläget för att sen plötsligt återta rörelsen och då i rätt sekvens för att inte krocka med den vänstra torkaren. Detta upprepas spontant lite då och då. Min Fordreparationsverkstad hittar inte felet. de har bytt motor och kabel till den högra torkaren utan resultat. Har någon en idé om vad felet sitter?
- Scorpan2.9
- Erfaren
- Namn: Magnus
- Kör: Fordar!
- Scorpan2.9
- Erfaren
- Namn: Magnus
- Kör: Fordar!
-
Hugen
- Nybörjare
- Namn: För & Efternamn
- Kör: Ford Mondeo
Tack för stöd med svar
Nu funkar det. Verkstaden började med att byta vänster motor och diverse kablar. Ingen bättring... Sen bytte man höger motor som tydligen är "master" till vänster motor och då funkar nu allt som det ska. Man skulle kanske fokuserat på höger sida direkt trots att det var vänster sida som stannade, men det är lätta att säga så här när man har facit :-)
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Vänligen fyll i ditt för och efternamn i din profil.Hugen skrev:Nu funkar det. Verkstaden började med att byta vänster motor och diverse kablar. Ingen bättring... Sen bytte man höger motor som tydligen är "master" till vänster motor och då funkar nu allt som det ska. Man skulle kanske fokuserat på höger sida direkt trots att det var vänster sida som stannade, men det är lätta att säga så här när man har facit :-)
Du godkände forumsreglerna när du registrerade dig på forumet.
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"