Höger vindrutetorkare stannar i torksekvensen på min Mondeo 2015

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Hugen
Nybörjare
Namn: För & Efternamn
Kör: Ford Mondeo

Höger vindrutetorkare stannar i torksekvensen på min Mondeo 2015

Inlägg av Hugen »

Problem på min Ford Mondeo Kombi Business 2.0 TDCi:
När vindrutetorkarna går så stannar ibland den högra torkaren i yttre vändningsläget för att sen plötsligt återta rörelsen och då i rätt sekvens för att inte krocka med den vänstra torkaren. Detta upprepas spontant lite då och då. Min Fordreparationsverkstad hittar inte felet. de har bytt motor och kabel till den högra torkaren utan resultat. Har någon en idé om vad felet sitter?

Användarvisningsbild
Scorpan2.9
Erfaren
Namn: Magnus
Kör: Fordar!

Inlägg av Scorpan2.9 »

Haft liknande problem med min förra Mondeo och då var det vattenintrång i vänstra torkarmotorns kontaktstycke som orsakade felet. Var tvungen byta kabel och kontaktstycke.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hugen
Nybörjare

Inlägg av Hugen »

Var det den högra som stannade även för dig, men felet satt i den vänstra för dig? Då har min verkstad kanske koncentrerat sig på fel sida, ty de har bytt allt på höger sida, men ingen åtgärd gjord på den vänstra.

Användarvisningsbild
Scorpan2.9
Erfaren
Namn: Magnus
Kör: Fordar!

Inlägg av Scorpan2.9 »

Precis! Det högra stannade och sedan blev det så dåligt kontakt så allt dog. Jag skulle kolla upp vänstra också om jag hade fått in en med liknade symtom som du har.

Bifogar en bild på kontaktstycket till vänstra motorn där ett av stiften är dåligt.

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hugen
Nybörjare

Tack för stöd med svar

Inlägg av Hugen »

Nu funkar det. Verkstaden började med att byta vänster motor och diverse kablar. Ingen bättring... Sen bytte man höger motor som tydligen är "master" till vänster motor och då funkar nu allt som det ska. Man skulle kanske fokuserat på höger sida direkt trots att det var vänster sida som stannade, men det är lätta att säga så här när man har facit :-)

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

Hugen skrev:Nu funkar det. Verkstaden började med att byta vänster motor och diverse kablar. Ingen bättring... Sen bytte man höger motor som tydligen är "master" till vänster motor och då funkar nu allt som det ska. Man skulle kanske fokuserat på höger sida direkt trots att det var vänster sida som stannade, men det är lätta att säga så här när man har facit :-)
Vänligen fyll i ditt för och efternamn i din profil.
Du godkände forumsreglerna när du registrerade dig på forumet.

Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]

"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"

Skriv svar