Ford Scorpio 2.9 Bensinpump
-
Peppe87
Ford Scorpio 2.9 Bensinpump
Tjena grappar, behöver lite hjälp.
Nyss bytt bensinpump på scorpan.. så jag var ute och gled runt igår.
Och helt plötsligt dog bilen i den största korningen som man kan tänka sig (Pinsamt)!
Helt död.. Vrider man på tändningen så är bensinpumpen alldeles tyst.
Kollat kablarna till den, dom sitter, har knackat på den också utan resultat.
Vad kan ha hänt? har pumpen bara lagt av? eller är det någon säkring?
Eller relä?
Har inte instruktionsboken till den så jag har ingen aning vilket relä det kan vara!
Tips????????????
Mvh /P
Och helt plötsligt dog bilen i den största korningen som man kan tänka sig (Pinsamt)!
Eller relä?
Har inte instruktionsboken till den så jag har ingen aning vilket relä det kan vara!
Tips????????????
Mvh /P
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Har du kollat krocksensorn(säkringen)?? den sitter i tröskeln till bagaget, det är en automatsäkring som ska lösa ut vid en krock bakifrånoch klippa pumpen,Peppe87 skrev:Tjena grappar, behöver lite hjälp.
Eller relä?
Tips????????????
Mvh /P
-
Peppe87
Finns det en sådan på en 89:a? :ogranadadr skrev:Har du kollat krocksensorn(säkringen)?? den sitter i tröskeln till bagaget, det är en automatsäkring som ska lösa ut vid en krock bakifrånoch klippa pumpen,
Tröskeln, vid bagaget? Där bagageluckans lås sitter? i den tröskeln? i själva karossen alltså?
Mvh /P
-
Peppe87
-
Peppe87
TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK !!!!!!!!!!!!!!granadadr skrev:japp
Är så jäkla tacksam!!! tack
Man behövde ju bara trycka på en knapp
TACK igen!!!
- vr00mfondel
- Veteran
- Namn: Jimmy Söderstjerna
- Kör: Mustang Mach E
- Medlemsnummer: 60
Haha, samma sak hände mig en gång faktiskt! Tryckte ner mina vinterdäck i bagaget, och sen startade inte biljäveln
... Som tur var hade jag sett knappen innan och kollat upp var den var till för!!
Tog ändå några minuter innan jag kom på vad som kunde vara fel, men man blir alltid så glad när det är nåt så lätt fixat!

Tog ändå några minuter innan jag kom på vad som kunde vara fel, men man blir alltid så glad när det är nåt så lätt fixat!
Sierra XR4i -84 | Scorpio Cosworth -93 | Mondeo V6 -98 | Fiesta ST -05 | Mondeo 2.0 -04 | Mondeo V6 -05 | Fiesta 1.4 -04 | Mondeo TDCi -07 | Mondeo TDCi -15 | Mustang V8 -15 | Mondeo TDCi -18 | Mustang Mach E AWD -21
-
Peppe87
hehevr00mfondel skrev:Haha, samma sak hände mig en gång faktiskt! Tryckte ner mina vinterdäck i bagaget, och sen startade inte biljäveln... Som tur var hade jag sett knappen innan och kollat upp var den var till för!!
Tog ändå några minuter innan jag kom på vad som kunde vara fel, men man blir alltid så glad när det är nåt så lätt fixat!![]()
har problem igen med bilfan, parkerade på en parkering.. satt i 5 min och vred om nyckel utan att den startade.. "jaha" tänkte jag och sprang glatt bak och tryckte på knappen... men pumpen går inte iallafall, har bryggat förbi säkringen nu men den är lika död ändå :<
SNÄLLA, vad är det för fel??
Mvh /P
-
Peppe87
-
TeQuilla
-
TeQuilla
-
TeQuilla
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
Ibland så får man ge på den en jäkla smäll, har hänt för mig.TeQuilla skrev:Så... Nu funkar alla säkringar igen, men nada fungerande pump. Kan det vara så jäkligt att automatsäkringen (krocksäkringen) e paj?
De är en kula inuti som kan skärva i och med att den är lite gammal.
Du får prova några gånger och låt pumpen gå till den stannar när du vrider om tändningen och startar sedan...
MVH // Mullis
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...