ska ha en lambdasond till orginal utången i orginalturbon på min sierra cossie 4x4.. tror gängan är m12.. alla andra lambdasonder jag hittat är gängan m18 på..
80 och 90tals BMW, antingen är dom turbokonverterad och sladdar runt den lokala kiosken, eller så framförs dom mitt i vägen av den lokala pizzabagaren.
80 och 90tals BMW, antingen är dom turbokonverterad och sladdar runt den lokala kiosken, eller så framförs dom mitt i vägen av den lokala pizzabagaren.
finns det inte på några mer ställen?? finns det ingen universal labdasond med m12 gänga??
har, köpte av honom gick kvickt att få hem, Nä M12 med den stigningen är nog inte lätt att hitta! letade som ett djur också efter en universal men kammade hem noll tyvärr =/
det går ju faktiskt att borra ett hål i dp:n och svetsa en mutter med rätt stigning vid sidan av den gamla.. sen om man vill kan man ju ha den gamla som plugg..
Tack till:
J.M Motorsport
TG Racing
Kapten Bjarne
Gabbe såklart
D-Berg skrev:det går ju faktiskt att borra ett hål i dp:n och svetsa en mutter med rätt stigning vid sidan av den gamla.. sen om man vill kan man ju ha den gamla som plugg..
jaa.. det vet jag.. hade så på min gamla dp men den lambdan var inte inkoplad och det satt en stor BULT i hålet på turbon för orginal lambdan.. har alutech dp nu utan och det finns ändå ingen lambda utgång på den och en ny turbo i och tycker det ser förjävligt ut med en stor bult som plugg.. därför är jag på jakt efter en som passar i orginal hålet på turbon..