Casterstag/kränghämmare Sierra 4x4
-
Habbe
- Nybörjare
- Namn: Mattias Habenicht
- Kör: Sierra 4x4 2.0
Casterstag/kränghämmare Sierra 4x4
Ett sådant lyckades vi köra loss på vår fempappsbil i helgen. Är detta samma som på vanliga Sierra? Visserligen har vi staget kvar men bussningar och överfall är borta och vi undrar om man kan plocka det från en vanlig Sierra på skroten.
Sen undrar jag en sak om framfjädrarna: Finns det några hårdare fjädrar till ngn annan bil som man kan använda fram på fjäderbenen? Isf gärna ngt billigt skit man kan hitta på Biltema. Bak finns ju alltid husvagnsfjädrarna fast dessa kanske inte passar på 4x4?
Mvh Habbe
Sen undrar jag en sak om framfjädrarna: Finns det några hårdare fjädrar till ngn annan bil som man kan använda fram på fjäderbenen? Isf gärna ngt billigt skit man kan hitta på Biltema. Bak finns ju alltid husvagnsfjädrarna fast dessa kanske inte passar på 4x4?
Mvh Habbe
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Överfall och bussningar från en vanlig Sierra ska passa - om den har samma diameter på kränghämmaren. Jag tror att alla DOHC har rätt bitar för er.
Husvagnsfjädrar till sedan/halvkombi passar bak, oavsett om det är 4x4 eller rwd. Vilka framfjädrar som passar vet jag inte, men skulle gissa att Scorpio V6 är ett bra tips.
/Gustaf
Husvagnsfjädrar till sedan/halvkombi passar bak, oavsett om det är 4x4 eller rwd. Vilka framfjädrar som passar vet jag inte, men skulle gissa att Scorpio V6 är ett bra tips.
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost