D dunkar o slår när man kör..Och tittade under bilen och där främre kardan o bakrekardan går ihop med ett knutkors så ser man typ 2cm av splinesen på främrekardan..Och det måste väl ha glidit isär?
David_c0ss1e skrev:D dunkar o slår när man kör..Och tittade under bilen och där främre kardan o bakrekardan går ihop med ett knutkors så ser man typ 2cm av splinesen på främrekardan..Och det måste väl ha glidit isär?
Nu har denna gått isär ett par mm till än normalt men ungefär så här ska det alltså se ut. Det ska kunna röra på sig.
fiesta_xr2i skrev:sprik i hardy skivan , biltema har
Biltemas Hardy kan jag INTE rekomendera.
Den som de har som passar skapligt är gjort för en sur gammal volvo.
Det skiljer inte mycket prismässigt mot ford original samt att original håller längre än 50 mil.
Stoppade dit en på min och den jäveln gick sönder mer på 50 mil än den gamle jag plockade av. så kan det gå när man är dumsnål!
Hittade felet, lite för sent dock =( Tappade vä framhjul i 50km/h, spacerskivan hade lagt sig fel o en pinnbult t hjulet gick av o muttrana lossna..Skärmen blev lite massakrerad o fronten sprack men bromskivan o fjäderbenet klarade sig iaf =)
David_c0ss1e skrev:Hittade felet, lite för sent dock =( Tappade vä framhjul i 50km/h, spacerskivan hade lagt sig fel o en pinnbult t hjulet gick av o muttrana lossna..Skärmen blev lite massakrerad o fronten sprack men bromskivan o fjäderbenet klarade sig iaf =)