Stämmer detta?
-
Butchi
Stämmer detta?
En tuningfirma i Malmö sa till mig att många Cossieägare monterar en potentiometer inne i kup`en som i sin tur är kopplad till motortemperaturgivaren. Tanken är att när dessa Cossieägare ska dra mot någon, skruvar de potentiometern i botten, detta resulterar i att datorn i bilen tror motorn är kall och ger mer bensin.
Stämmer detta?
Mvh Butchi
Stämmer detta?
Mvh Butchi
- Doktor_Cosmos
- Veteran
- Namn: Johan Gustafsson
- Kör: Passat
-
SK Racing
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
Varför skulle man vilja ha mer bräånsle? blir ju mindre efekt med för mycket bränsle..Butchi skrev:En tuningfirma i Malmö sa till mig att många Cossieägare monterar en potentiometer inne i kup`en som i sin tur är kopplad till motortemperaturgivaren. Tanken är att när dessa Cossieägare ska dra mot någon, skruvar de potentiometern i botten, detta resulterar i att datorn i bilen tror motorn är kall och ger mer bensin.
Stämmer detta?
Mvh Butchi
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Är väl som de där motstånden som säljs på tradera osv. som sägs ge massa hästkrafter genom att lura styrboxen. Vore faktiskt kul att veta vilket företag det var, förstår dock om du inte vill nämna det.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
Butchi
-
Butchi
Kompis hade en Renault Megane . Hade motstånd istället temgivare och det hjälpte på hans bil. Vad det gäller motorer så varken mekanisk eller elektrisk ger mer soppa om du höjer turbotryck.
Butchi skrev:Ok Mr R, kanske du vill förtydliga detta?
Du kanske tänker på motorer som har mekansikt insprutnigssystem där bränslet inte följer med om man höjer turbotrycket?
Mvh Butchi
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Bänkpapper eller dylikt på det? Har väldigt svårt att tro på sånt. Sen när vissa köper sånt där så upplever dem att bilen går bättre än den gör, som 740-raggare och sportluftfilter.Mr.R skrev:Kompis hade en Renault Megane . Hade motstånd istället temgivare och det hjälpte på hans bil. Vad det gäller motorer så varken mekanisk eller elektrisk ger mer soppa om du höjer turbotryck.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Han har inte köp något. Bara hittat en motstånd med rätt värde. Ska man bänka bilen för det?? Nu går du lite för lång. Jag har inte sagt att bilen blev en superbil men det var skilnad när man testa mot andra bilar .
Järnkaminen skrev:Bänkpapper eller dylikt på det? Har väldigt svårt att tro på sånt. Sen när vissa köper sånt där så upplever dem att bilen går bättre än den gör, som 740-raggare och sportluftfilter.