Fläkt och även displayen har lagt av!!
- Robban_e
- Veteran
- Namn: Robert Eskilson
- Kör: Ford Mondeo Titanium S-08. Audi a4 1.8ts STCC. Ford Mondeo ST220-04, BMW 328iM Touring-97, BMW 530IA-93, BMW 523i-96, BMW 525IA-95, Volkswagen Golf VR6-93, Volkswagen Golf CL-86
- Kontakt:
Fläkt och även displayen har lagt av!!
Fläkten och även displayen har lagt av helt! Händer inte ett dugg, har kollat säkringarna men dom är hela, så vad kan det då vara, någon som har något förslag? Tips??
-
Hansen
Lånar denna tråd då den passar bra.
Jag har en ST220 '03. Inga klagomål alls på bilen. Dock har jag fått problem.
Lampan för motorfel började lysa. Jag fick tipset om att koppla ur batteriet över natten för att återställa minnet i bilen. För det var antagligen nånting med insprutningen(tror jag) nu när det har varit så pass kallt. När jag startade bilen sen så fungerade det. Lampan för motorfel har slocknat och jag blev jätteglad.
Dock så har ventilationen slutat fungera. Jag får inte igång det alls. Det är precis som om man har tryck på OFF. Och jag är väl inte den mest kunniga när det gäller bilar, så jag hoppas verkligen att det finns nån som kan och är villig att hjälpa mig. Kan det vara så enkelt att en säkring har gått?
Jag har en ST220 '03. Inga klagomål alls på bilen. Dock har jag fått problem.
Lampan för motorfel började lysa. Jag fick tipset om att koppla ur batteriet över natten för att återställa minnet i bilen. För det var antagligen nånting med insprutningen(tror jag) nu när det har varit så pass kallt. När jag startade bilen sen så fungerade det. Lampan för motorfel har slocknat och jag blev jätteglad.
Dock så har ventilationen slutat fungera. Jag får inte igång det alls. Det är precis som om man har tryck på OFF. Och jag är väl inte den mest kunniga när det gäller bilar, så jag hoppas verkligen att det finns nån som kan och är villig att hjälpa mig. Kan det vara så enkelt att en säkring har gått?
-
Hansen
-
hendrix66
- Nybörjare
- Namn: Jimi
- Kör: Mondeo 2,5 Mk3
Hej Prova dettaHansen skrev:Det vet jag inte. Jag köpte bilen i somras, och jag har inte laddat batteriet sedan dess. Men det låter låter lite osannolikt, då allting fungerar bra.
Men som jag skrev tidigare är jag ingen expert på bilar, så det är väl värt ett försök.
Med motorn igång, tryck in knapparna "off" och "fotblås" samtidigt, släpp dem och tryck på "auto" Klimaten gör en liten diagnos och visar ev felkoder i displayen. Den nollställer också alla spjällens positioner, dessa kan ibland fastna i fel läge.
-
andy78
- Veteran
- Namn: Andy
- Kör: Bil
hendrix66 skrev:Hej Prova detta
Med motorn igång, tryck in knapparna "off" och "fotblås" samtidigt, släpp dem och tryck på "auto" Klimaten gör en liten diagnos och visar ev felkoder i displayen. Den nollställer också alla spjällens positioner, dessa kan ibland fastna i fel läge.
Detta borde föras in under "Mektips" liknande det på autopower.
-
Hansen