Folkvett? Ca 10- o huven öppen på en parkering, vad händer?

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Användarvisningsbild
BelseBoB
Legend
Namn: Kristoffer Kuula
Kör: Austin Mini

Inlägg av BelseBoB »

här är det mest folk som bor utanför stan som stannar och roligaste är att de flesta är kvinnor! råkade ploga dikes bottnen för nåt år sedan med min sierra och det stannade 3 bilar, alla kvinnor och de skulle knuffa upp den! jag var lite skeptisk men tänkte vafan alltid kul o se framåt böjda kvinnor men nog f-n fick de upp bilen ur diket alltid! "kvinnor kan" sa dem ;)

själv stannar jag och mina polare alltid för folk blir alltid väldigt glada och brukar oftast sända en ros i ris/ros delen i den lokala tidningen :)

men tyvärr finns de ju allt för många som endast saktar i för att man ska ha en chans att se hur de fnyser åt en i sin varma mercedes..
Ford 26M -70 *100% orginal*
Ford Consul -72 V8
Austin Mini 850 -64
Peugeot 103 ;)

Holma
Veteran
Namn: Fredrik H
Kör: Mondeo, S-max, Granada och Dodge
Medlemsnummer: 406

Inlägg av Holma »

SK Racing skrev: Bör tilläggas att jag var helt normalt klädd o inget automatvapen runt halsen eller diciplinboll i munnen.
Helt klart fel klädsel alltså, klä dig med disiplinboll och automatvapen så ska du se att "folk" blir hjälpsamma;)

Användarvisningsbild
pallebiker
Erfaren
Namn: Paul (Palle) Olsson
Kör: Ford Anglia-62.Saab-9000.honda Superblackbird.BM-T24

Inlägg av pallebiker »

Sånt folk finns nog lite varstans.Va på mcsemester i Prag,tjejen vurpade,polisen körde bara förbi.Bara glodde,stannade inte ens.:Odd:

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Jo det är med dom små men väl så uppskattade incidenterna som det för egen del känns lite bättre att få ge lite hjälp,, och har med den senaste veckan med hjälpstartat och dragit upp några bilar, så lite som behövs i detta stressade samhälle. :)

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Undrar hur många pervos som hade stannat om du stått där med en boll i munnen, hihihi

SK Racing skrev:Ja för en stund sedan så stog jag på parkeringen till ghettot där jag bor ;) med huven öppen på min socialgrupptre Sierra.

Anledningen till detta var att bilen hostade till när jag skulle starta den i morse o därefter så blev den toksur, ringde farsan som kom efter en stund, under tiden så körde sex olika bilar till o från parkeringen o alla hade näsan i vädret :Odd:

Ingen frågade ens om jag behövde hjälp, är det så här illa i resten av Sverige eller är det ett lokalt fenomen i denna byhålan?

Bör tilläggas att jag var helt normalt klädd o inget automatvapen runt halsen eller diciplinboll i munnen.

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Vem vet, kanske fler än man skulle tro,,, :)

Användarvisningsbild
jonns
Veteran
Namn: magnus jonsson
Kör: volvo,sierra cosworth,punto gt
Medlemsnummer: 77

Inlägg av jonns »

oftast så blir det ju kompisar man ringer i nöden,

blev själv ståendes i västerås vid dåvarande traffic kl 3 på natten, vinter, jogging byxor och munkjacka,provade lifta, flera bilar åker förbi och en stannar och frågar vart jag ska,det va typ helga och holger på 70 år,,,,,

dom tyckte det såg kallt ut så dom stannade,,,,,det hade man inte riktigt räknat med,

själv så stannar man när folk har problem när man inte har någon tid att passa och det är viktigt,

och visst blir folk tacksamma,en del vill erbjuda pengar,men jag brukar säga,,,han där uppe kanske ger en än plats där när man väl kommer dit,,,

men man får nog fan iaf skotta kol där nere

Holme
Veteran
Namn: Erik Holmén
Kör: Sierra -89
Medlemsnummer: 159

Inlägg av Holme »

På väg hem från Olsbergsträffen i Nynäshamn nu i lördags så var det faktiskt en person som fick problem på e4 i södergående i höjd med upplands väsby. Vi kom i åkte norrut, men den personen vinkade faktiskt till i stortsätt alla bilar som åkte förbi. Vissa var snälla nog att gå åt sidan, andra inte. Hoppas han fick hjälp till slut! :S

Användarvisningsbild
jijson
Veteran
Namn: Fredrik Johansson
Kör: BMW 330d -06, Caterham 7 -95, Volvo P1800S -64
Kontakt:

Inlägg av jijson »

Brukar alltid stanna om jag ser någon vid sidan av vägen, kanske för jag är uppvuxen med folkvett och på landet :)
Cause' I'm a Double Nature!

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

Holme skrev:På väg hem från Olsbergsträffen i Nynäshamn nu i lördags så var det faktiskt en person som fick problem på e4 i södergående i höjd med upplands väsby. Vi kom i åkte norrut, men den personen vinkade faktiskt till i stortsätt alla bilar som åkte förbi. Vissa var snälla nog att gå åt sidan, andra inte. Hoppas han fick hjälp till slut! :S
man blir så arg å ledsen när man hör sånt :(

Användarvisningsbild
Orwar
Erfaren
Namn: John Granberg
Kör: Sierra Laser

Inlägg av Orwar »

Jag brukar försöka stanna i den mån det går och passar, och jag har fått kabla igång andras bilar på parkeringar ett par gånger. Sen är jag väl en av väldigt få som faktiskt alltid har startkablar i bilen nu för tiden, det verkar ha blivit ganska ovanligt. Sen finns det givetvis tillfällen då man kört förbi också, jag skulle aldrig få för mig att svänga in framför en havererad bil på motorväg i rusningstrafik eller liknande. Det är ett jobb för någon med blinkande ljus och varselkläder.
-Midvinternattens köld är hård, men jag åker varmt och skönt i min Ford.

Användarvisningsbild
JohanE
Veteran
Namn: Johan
Kör: Cosworth RWD

Inlägg av JohanE »

blev lite ligga som tack kanske? ;)

Jag tänker lite som att bli stående vid motorvägen så ringer man ju oftast bärgare... Jag skulle då inte ställa mig i vägrenen i rusning, man syns ju inte.
Får man punktering så fixar man ju det själv? Jag skulle kanske bli glad om någon stannade bara för att bry sig om lilla mig, men jag skulle ju inte behöva hjälp? isåfall ringer man ju en polare eller bärgare.

En annan sak att stå på en parkering med huven öppen. då frågar jag om man inte har bråttom någonstans.
Sierra cosworth RWD, 425rwhp / 483 rwnm

Skriv svar