Kommer ingen kall luft
-
sikt
- Nybörjare
- Namn: Kalle
- Kör: Monder -01
Kommer ingen kall luft
Jag har en Mondeo GHIA -01 och jag har problem med värmen fast tvärtom :-)
Jag får ingen kall luft i kupen. Fastän jag sätter den på kallaste så pumpar den ut värme hela tiden. Det verkar som att det är samma värme som kommer oavsett hur jag ställer in den.
Har nån något tips?
Jag får ingen kall luft i kupen. Fastän jag sätter den på kallaste så pumpar den ut värme hela tiden. Det verkar som att det är samma värme som kommer oavsett hur jag ställer in den.
Har nån något tips?
-
Tobbe
- Legend
- Namn: Tobias Persson
- Kör: Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Renault Megane RS 265 -15 - Ort: Hörby
- Medlemsnummer: 253
sikt skrev:Jag har en Mondeo GHIA -01 och jag har problem med värmen fast tvärtom :-)
Har nån något tips?
Spjället som ändrar varm/kall luft ?
- Lemon
- Legend
- Namn: Alexander Palmgren
- Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut
Är ganska vanligt på dom, ställ in bilen i varmgarage och sätt på kalluft en längre tid eller så måste du nollställa klimatanläggningen,kommer inte ihåg exakt hur man gjorde kanske nån annan som vet.
brukar inte vara ngt trasigt oftast men vad jag märkt är det vanligt att det blir så på tidiga mondeo MKIII om man inte har använt kalluftsläget på länge i vintertid...
brukar inte vara ngt trasigt oftast men vad jag märkt är det vanligt att det blir så på tidiga mondeo MKIII om man inte har använt kalluftsläget på länge i vintertid...
-
jackdaniels
- Nybörjare
- Namn: Jens
- Kör: Mondeo 2001