Kommer ingen kall luft

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
sikt
Nybörjare
Namn: Kalle
Kör: Monder -01

Kommer ingen kall luft

Inlägg av sikt »

Jag har en Mondeo GHIA -01 och jag har problem med värmen fast tvärtom :-)
Jag får ingen kall luft i kupen. Fastän jag sätter den på kallaste så pumpar den ut värme hela tiden. Det verkar som att det är samma värme som kommer oavsett hur jag ställer in den.

Har nån något tips?

Tobbe
Legend
Namn: Tobias Persson
Kör: Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Renault Megane RS 265 -15
Medlemsnummer: 253

Inlägg av Tobbe »

sikt skrev:Jag har en Mondeo GHIA -01 och jag har problem med värmen fast tvärtom :-)
Jag får ingen kall luft i kupen. Fastän jag sätter den på kallaste så pumpar den ut värme hela tiden. Det verkar som att det är samma värme som kommer oavsett hur jag ställer in den.

Har nån något tips?

Spjället som ändrar varm/kall luft ?

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Vanligt fenomen med förgående modell var att dess vakumslangar bakom radiokonsollen kunde lossna och ge avbrott i delar av luftstyrningen ut till munstyckena, men i vilket fall verkar det som redan nämt dess styrning av blandluft spjället inte fungerar.

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

Är ganska vanligt på dom, ställ in bilen i varmgarage och sätt på kalluft en längre tid eller så måste du nollställa klimatanläggningen,kommer inte ihåg exakt hur man gjorde kanske nån annan som vet.
brukar inte vara ngt trasigt oftast men vad jag märkt är det vanligt att det blir så på tidiga mondeo MKIII om man inte har använt kalluftsläget på länge i vintertid...

sikt
Nybörjare
Namn: Kalle
Kör: Monder -01

Inlägg av sikt »

Tack för tipsen. Är det nån som vet hur man nollställer klimatanläggningen?

jackdaniels
Nybörjare
Namn: Jens
Kör: Mondeo 2001

Inlägg av jackdaniels »

Starta motorn

Håll inne "off" och "fotblås" samtidigt släpp och tryck sedan på auto. sen kör den lite diagnoser. stäng av bilen när den är färdig och sätt sedan på den igen.

Jag har en -01 och har kommit på att acc är oduglig i de tidigare modellerna.

Skriv svar