Ford Focus RS mk2 2009
- Peter 75
- Veteran
- Namn: Peter Carvall
- Kör: RS 2009
- Kontakt:
mAbZ skrev:Peter 75: låter som ett säkert framtida köp
Fråga till dig: sänker den nya Ford- uppdateringen max effekt?
Jag har en bekant som bänkat sin RS både före och efter och påstår att så är fallet.
Hej.
Har faktiskt inte haft tillfälle att jämföra de olika programmen på en standard bil.
Kollar man på begärd effekt så är det samma. Ford har ju fått kritik att den inte lämnar effekten som den ska från början så det låter otroligt om dom har sänkt effekten ytterliggare.
Men det spelar ingen roll vilken effekt bilen har orginal,
vid en uppgradering blir det ändå samma : )
Peter
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
Vore ju kul med en handenhet som man som du säger kan programmera med flera program.. T ex 1 program där mamma kör bilen, 1 program där jag kör osv.Peter 75 skrev:Hej
Våren närmar sig med stormsteg ( om bara denna fö..... jä.... ) snön försvinner.
Det jobbas på för fullt och maxeffekten jag kört hittils i bänken med en RS motsvarande min konvertering med BF98 är 367.5hp på hjulen.
Momentkurvan ligger på 440Nm@2500rpm-423Nm@6000rpm maxmoment 495Nm@4000rpm(drivhjul).
Handenheten jobbas det med på och jag hoppas kunna presentera en lösning inom kort.
Vi kommer att kunna leverera handenheten med flera programm i olika effektsteg.
Snart kanske min egen är ihopskruvad också så man får provat de nya kammarna*drool*
Mvh
Peter
- Peter 75
- Veteran
- Kontakt:
Hej.
För alla RS älskare kan jag medela att idag programmerade jag RS genom OBD porten utan att gå omvägen genom att öppna boxen och använda BDM.
Mig veterligen så är vi först med att kunna programera RS genom OBD utan att öppna boxen.
Jobbar nu med att göra om vår databas och lägga in RS och ST i den. Så inom kort kommer vår hand enhet levereras till RS och ST kunder med möjligheten till flera program ( upp till 5st ). Samma handenhet kan du samtidigt använda till 3st olika VIN oavsett om det är en Ford eller Volvo, förutsatt att man köper programm till varje bil.
Har även lite jobb kvar med felkods läsningen som är tillval.
Peter
För alla RS älskare kan jag medela att idag programmerade jag RS genom OBD porten utan att gå omvägen genom att öppna boxen och använda BDM.
Mig veterligen så är vi först med att kunna programera RS genom OBD utan att öppna boxen.
Jobbar nu med att göra om vår databas och lägga in RS och ST i den. Så inom kort kommer vår hand enhet levereras till RS och ST kunder med möjligheten till flera program ( upp till 5st ). Samma handenhet kan du samtidigt använda till 3st olika VIN oavsett om det är en Ford eller Volvo, förutsatt att man köper programm till varje bil.
Peter
-
Fiesta
-
magb3
Låter trevligt! Väntar med spänning på er handenhet. Bara lite vårväder också, så är allt perfekt....Peter 75 skrev:Hej.
Peter
-
sengstr
- Veteran
- Kontakt:
Peter 75 skrev:Hej.
Peter
Kan man programmera programmen själv sen via datorn eller gör ni det när man beställer den lilla boxen isåfall?
- Peter 75
- Veteran
- Kontakt:
Hej.sengstr skrev:Kan man programmera programmen själv sen via datorn eller gör ni det när man beställer den lilla boxen isåfall?
Man kopplar bara upp boxen hemma mot vår server så laddas de programmen man köpt ner i handenheten. Byter man bil eller köper en uppgradering syncar man bara med servern igen och boxen uppdateras.
programmet man syncar med visar även bilens felkoder om man har valt till den funktionen.
Peter
-
Perrko
- Erfaren
- Namn: Per T
- Kör: Focus RS mkII
Är det någon skillnad mellan eran handenhet och den man kan köpa från http://www.vtech.se/ ?Peter 75 skrev:Hej.
Peter
Skaffade den till min skoda och den fungerade kanon.
På deras hemsida står det att dom har program till nya RS också som ska ge Steg 1: 340 hk 500 nm.
Dock verkar dom inte ha fler program än så.
Skulle det vara möjligt att använda deras handenhet och erat program, eller är det helt olika system?
Edit:
Efter en närmare koll så har dom inte någon fil till sin handenhet för nya RS. Det kan endast fixas på plats.
- Peter 75
- Veteran
- Kontakt:
Hej.Perrko skrev:Är det någon skillnad mellan eran handenhet och den man kan köpa från http://www.vtech.se/ ?
Skaffade den till min skoda och den fungerade kanon.
På deras hemsida står det att dom har program till nya RS också som ska ge Steg 1: 340 hk 500 nm.
Dock verkar dom inte ha fler program än så.
Skulle det vara möjligt att använda deras handenhet och erat program, eller är det helt olika system?
Det är helt olika system så det går inte att använda deras enhet med våra.
Såg också på deras hemsida att de erbjuder program genom OBD men jag har svårt att tro att dom gör det. Kan vara så att dom tror det är samma system som ST, men jag kan ha fel och dom gör det.
Peter
-
Perrko
- Erfaren
- Namn: Per T
- Kör: Focus RS mkII
Som jag skrev i min edit så är det nog så att det fortfarande görs via boxen.Peter 75 skrev:Hej.
Det är helt olika system så det går inte att använda deras enhet med våra.
Såg också på deras hemsida att de erbjuder program genom OBD men jag har svårt att tro att dom gör det. Kan vara så att dom tror det är samma system som ST, men jag kan ha fel och dom gör det.
Peter
Så det kan hända att jag måste sälja min handenhet och ta svängen förbi trollhättan när jag fått min bil och hämta ut en liten låda från er
-
sengstr
- Veteran
- Kontakt:
Klockers bananerPeter 75 skrev:Hej.
Man kopplar bara upp boxen hemma mot vår server så laddas de programmen man köpt ner i handenheten. Byter man bil eller köper en uppgradering syncar man bara med servern igen och boxen uppdateras.
programmet man syncar med visar även bilens felkoder om man har valt till den funktionen.
Peter
vad tror du priset kommer ligga på det där sen när du känner dig "färdig"?
-
rubank
- Veteran
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
Då får man passa på att säga grattis då! Först ut att fixa det utan att enabla boxen, bra jobbat!
får man önska program så skulle jag vilja ha tillgång till:
orginalprogramvaror - rev1 och rev2
omoddad bil
moddad bil med cai och catback
moddad bil med cai full avgas intercooler
moddad bil med cai full avgas intercooler spridare
E85
Multifuel
verkstad/service program - rev limit 2000varv.
får man önska program så skulle jag vilja ha tillgång till:
orginalprogramvaror - rev1 och rev2
omoddad bil
moddad bil med cai och catback
moddad bil med cai full avgas intercooler
moddad bil med cai full avgas intercooler spridare
E85
Multifuel
verkstad/service program - rev limit 2000varv.
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
LEVERANSER RS
Hej alla!
Jag har under senaste veckorna jagat leveransdatum på Era beställda bilar.
Nu ser det ut som att jag har datum på alla bilar, nedan ser ni beräknat byggdatum, räkna med ca 5-6 veckors leveranstid from detta byggdatum (2 veckor byggtid + 2 veckors leveranstid till Sverige + 1 vecka färdigställande + 1 veckas buffert)
Förändringarna i leveranstid beror på färgförbättringar på karossen.
Edit:
Då det inte var önskvärt att presentera efternamn med lev. tid så är texten med byggnationsdatum raderad.
Der ser ut som att samtliga bilar kommer att kunna levereras under april månad. Kontakta mig för mer info.
Slut.
Jag har under senaste veckorna jagat leveransdatum på Era beställda bilar.
Nu ser det ut som att jag har datum på alla bilar, nedan ser ni beräknat byggdatum, räkna med ca 5-6 veckors leveranstid from detta byggdatum (2 veckor byggtid + 2 veckors leveranstid till Sverige + 1 vecka färdigställande + 1 veckas buffert)
Förändringarna i leveranstid beror på färgförbättringar på karossen.
Edit:
Då det inte var önskvärt att presentera efternamn med lev. tid så är texten med byggnationsdatum raderad.
Der ser ut som att samtliga bilar kommer att kunna levereras under april månad. Kontakta mig för mer info.
Slut.