Ford Focus RS mk2 2009
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Inget jag hört om i alla fall, men å andra sidan får ju vi ofta informationen bara nån timme innan nedsläpp...
Ford har ju en 200hk/470nm transportbil (jag har en som demo om någon vill testa den) och vad jag hört så finns det ett godkänt chip till den i England som ger 250hk, det vore ju lite kul om grejerna kom till Svedala också, men å andra sidan så är ju Peter och Per på autotech sjukt duktiga också.
Ford har ju en 200hk/470nm transportbil (jag har en som demo om någon vill testa den) och vad jag hört så finns det ett godkänt chip till den i England som ger 250hk, det vore ju lite kul om grejerna kom till Svedala också, men å andra sidan så är ju Peter och Per på autotech sjukt duktiga också.
wolfbane196 skrev:Svar från Mountune ang RS500 kittet nedan!!!
Quote:
Hi Daniel,
There's a press release from both ourselves and Ford released on April 9th detailing our upgrade which is the only one of its type not to affect the manufacturers warranty.
So in short, yes our advice would be to wait, and keep your eyes peeled on our website.
Best regards,
Dave Moore
Det är inget Mr Edelsvärd å Bilia i Västerås kan bli återförsäljare å montörer på i Sverige ??
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Problem med RS?
Bara för jag är lite nyfiken så är här någon som haft några problem med sin RS?
Motorproblem?
Övriga problem?
Polaren pratade med sin kompis på Volvos tekniska sida och enligt honom verkare vår grundmotor dvs T5 motorn vara väldigt problem fri.
Vilket är bra :-)
Motorproblem?
Övriga problem?
Polaren pratade med sin kompis på Volvos tekniska sida och enligt honom verkare vår grundmotor dvs T5 motorn vara väldigt problem fri.
Vilket är bra :-)
-
Tincker1
-
Tincker1
Problemet är att jag inte tycker det är värt 50k bara för att vara första ägaren!Greven skrev:Finns många på blocket, mest vita, ett par gröna.
Bättre med en som gått 500mil och är inkörd redan! och som kan stå sig bättre i pris.
Går det att sätta drag på dom? :P
Skulle vara smidigt att slippa hämta skåpbilen på firman när man ska åka jetski.
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Tincker1 skrev:Problemet är att jag inte tycker det är värt 50k bara för att vara första ägaren!
Bättre med en som gått 500mil och är inkörd redan! och som kan stå sig bättre i pris.
Går det att sätta drag på dom? :P
Skulle vara smidigt att slippa hämta skåpbilen på firman när man ska åka jetski.
Finns nog ingen som säljer en RS beg ens med så stor marginal som 50k under nypris, då är man dum å desperat. RS är fortfarande unika
Å drag kan du med all sannorlikhet glömma. Har du inte sett difusorn i bak kofångaren
-
Tincker1
wolfbane196 skrev:Finns nog ingen som säljer en RS beg ens med så stor marginal som 50k under nypris, då är man dum å desperat. RS är fortfarande unika
Å drag kan du med all sannorlikhet glömma. Har du inte sett difusorn i bak kofångaren
Om man köpt en ny för sig 340k som är väl inte 300k ett dåligt bud om man kört 500mil..
Min Impreza STI -08 jag hade tidigare tappade 200k på 1000k mil
Den hade jag drag på och liknade difusor org.
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
...däremot har man ju sett begagnade RS till priser HÖGRE än nypris istället 
Och de försvinner snabbt!
Kolla bara på mobile.de:
Just nu är det priser från 28-30 tusen Euro oavsett om det står 10 km eller 22.000 km på mätaren...
Och de försvinner snabbt!
Kolla bara på mobile.de:
Just nu är det priser från 28-30 tusen Euro oavsett om det står 10 km eller 22.000 km på mätaren...
Megane RS 330 Cup