Ford Focus RS mk2 2009
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Verkar som denna slang har haft en tendens att kollapsa och gissar att det är dessa slangklämmor som kan lossna.
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails. ... ductID=245
Passade på att beställa en precis från de då jag ska ha Steg 1 från Autotech på torsdag.
Ska bli intressant...

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails. ... ductID=245
Passade på att beställa en precis från de då jag ska ha Steg 1 från Autotech på torsdag.
Ska bli intressant...
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Slangen du tänker på som kan hoppa av är den,man sätter helt enkelt dit en vanlig slangklämma i stället för den som ford har i klämvariant:Staffe skrev:Hej,, har följt tråden till och från, vill minnas att det var någon slangklämma som vill
hoppa av vid fullt laddtryck. Samt något motorfäste som kunde varit bättre.
Kan inte hitta sidorna just nu, skulle någon vänlig själ lägga upp bilder på de igen
eller maila Staffe.Performance@Hotmail.com
Tack

Och denn slang kan kollapsa vid hög fart i insuget, den byts bara till en silicon:

För att stabilisera upp motorn lite kan man sätta dit denna: från vibratech:

Autotech ordnar det mesta!
-
wolfbane196
- Veteran
-
wolfbane196
- Veteran
NejC skrev:Det finns "Search this Tread" uppe till höger. Får använda den hela tiden i denna superlånga tråden.
Den där kolappsade slangen som ersätts med siliconslang, är ersättningen en Ford del? Någon som har nummer på den möjligtvis?
mvh C
Silicon slangen är ingen ersättnings del från ford! Jag trodde ford hade uppdaterat slangen på min nya RS som kom i Mars,men icke,den är lika mjuk som innan.Så jag bytte till silicon nästan direkt
Den finns hos dom flesta engelska trimföretag, jag tror kanske Autotech tar hem nu åxå ?
-
pjz
pjz skrev:Vad tror ni man kan begära för en Focus RS med 900 mil på mätaren?
Bilen kostade ny 350 000:- med följande utrustning och v-däck.
- Performance Blue
- Komfortpaket 1B
- Bluetooth handsfree +USB anslutning
334 000:-
- Vinterhjul
16000:-
Så nu har jag lagt ut bilen på annons. Det fick bli "bud" som pris eftersom
det var svårt att veta vad man skall sätta..
http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Foc ... ?ca=15&w=1
-
pjz
-
pjz
-
Greven
- Veteran
- Namn: Marcus
- Kör: Focus RS om några månader
Varför står inte all utrustning med på ford.se? Back kamera hade jag ingen aning om att det fanns som alternativ. Vad är det mer för grejer som finns som inte står med på hemsidan?
Jag undrar också angående Autotechs små modifieringar. Är det steg III dom flesta gör som uppgraderar sin effekt överhuvudtaget?
Hur blir slitaget på bilen efter ett sådant ingrepp? Är det risk för att allt brakar ihop?
Jag vill verkligen ha en driftsäker bil som inte strular men ju mer effekt ju roligare
Jag undrar också angående Autotechs små modifieringar. Är det steg III dom flesta gör som uppgraderar sin effekt överhuvudtaget?
Hur blir slitaget på bilen efter ett sådant ingrepp? Är det risk för att allt brakar ihop?
Jag vill verkligen ha en driftsäker bil som inte strular men ju mer effekt ju roligare