Ford Focus RS mk2 2009
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Det är ju ingen stor skillnad måste jag säga.Det märks att Megane är mycket lättare bil och att han kan bromsa senare.Forden fegar ju och bromsar för tidigt,det kan ju bero på förarna åxå.Men man ser vad Forden axar mycket snabbare på rakor och ut ur kurvorna.Men jäklar vad det spinner ur kurvorna på Forden.mAbZ skrev:Ja är på, beroende på datum.
Kolla här, Focus RS med KW fjädring är snabbare än Megane R26.R (den lättade!)
http://www.youtube.com/watch?v=QP9QN0XRKw0
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
-
jimmie
- Erfaren
- Namn: jimmie eklöf
- Kör: focus RS
[quote="wolfbane196"][quote="mAbZ"]Jag kan berätta att jag fick problem med mina braid 17x8,5" ET60.
Vid fulla rattutslag tog de i en infästning till ABS kabel och bromsrör på insidan av fälgen.
Det syntes inte när jag torrprovade fälgen, eftersom det bara inträffade när man
höll emot ratten när den spjärnade emot vid fullt utslag, det är fråga om ett par mm.
Fälgarna skickas tillbaka till Spanien på Braids bekostnad för att svarvas om ett par mm på insidan.
Så framöver kommer det att blir frid och fröjd att beställa Braid med perfekt ET till RS mkII
(nu när de lärt sig på sina egna misstag)
Vad fick du ge för den uppsättningen fälgar? och vart beställde du ifrån?
Vid fulla rattutslag tog de i en infästning till ABS kabel och bromsrör på insidan av fälgen.
Det syntes inte när jag torrprovade fälgen, eftersom det bara inträffade när man
höll emot ratten när den spjärnade emot vid fullt utslag, det är fråga om ett par mm.
Fälgarna skickas tillbaka till Spanien på Braids bekostnad för att svarvas om ett par mm på insidan.
Så framöver kommer det att blir frid och fröjd att beställa Braid med perfekt ET till RS mkII
(nu när de lärt sig på sina egna misstag)
Vad fick du ge för den uppsättningen fälgar? och vart beställde du ifrån?
- MikaelST
- Veteran
- Namn: Mikael norén
- Kör: Focus mk3 1.5 st line, Tidigare:Focus RS Mk2
gick hårt åt däcken R26R syntes efter släppet, började gå riktigt brett.mAbZ skrev:Ja är på, beroende på datum.
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Föraren i Meganen är väldigt mycket bättre än föraren i Focusen vad jag kan se och tycka iallafall. Så att Focusen håller så pass bra stång är bra jobbat!mAbZ skrev:Ja är på, beroende på datum.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
E på men vi får ta något bra datum då. Hela juli kan vi inte alls. Fram tills dess är det midsommar och Emmaboda oxå.. Agusti någon gång?Edelsvärd skrev:Vad sägs om
Västerås -> Skultuna -> Ramnäs -> Sura -> Olbergavägen till Hallsta -> kolbäck -> Gamla vägen till Strömsholm -> tillbaks till Västerås över Rytternevägen. (Shell V-Power på Rocklunda vid E18 i Västerås) - Hem?
Med andra ord, kurviga vägar hela vägen =)
Vill ni kan vi träffas hos mig i Ramnäs så fixar jag kaffe (Kl. 11 typ?). (har ni jättetråkigt så ta med en pensel eller två , jag har ett hus som måste målas hehehe)
Ring om ni vill åka! 070-160 52 10
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
Tincker1