Ford Focus RS mk2 2009
-
jimmie
- Erfaren
- Namn: jimmie eklöf
- Kör: focus RS
Där ser man, inte bara jag som byter från evo till FocusTincker1 skrev:Japp har åkt ett par evos förut men har en boxer nu som inte kan sitta still i bilen och kräktes i den sista jag hade så nu har det fått blivit en mad baklucka.
Blev ett Mongoose 3" Turbo back igår med decat
Vad ska man köra för insatsfilter eller annan luftburk i dom?
-
Kid
- Erfaren
- Namn: Martin.S
- Kör: Ford Focus RS
steg 1 installerat,ingen större skillnad förrän man kommer upp te ca 5000 varv då jävlar händer de saker,en riktigt arslespark ända te maxvarvsengstr skrev:Blev det autotech?
Funderar starkt också på ett steg 1
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
Pratade med kära Fredrik om detta förra veckan när jag var där och hämtade bilen.. Han skulle kolla på det. Men det där är något som de isåfall måste ta hand om själva och bli godkända om jag inte har fel?jimmie skrev:Någon som hört nått nytt från mountune? Eller hur ligger det till i dagsläget i sverige?
Ivrig som man är.. Eller är det autotech som gäller?
Sen läste jag något om Mountune att de ska komma utanför englands gränser nu i höst om jag inte missminner mig..
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
Kul att höraKid skrev:steg 1 installerat,ingen större skillnad förrän man kommer upp te ca 5000 varv då jävlar händer de saker,en riktigt arslespark ända te maxvarv,kan varmt rekommenderas å göra detta för alla som tycker att bilen står "still" på de höga varven,men en annan sak oxå att tänka på,tanka fullt i göteborg innan jag åkte te peter ca 9 mil dit,drog ca 16l men när ja kom hem te götet igen var soppan nästan slut!!!!!...men men de kostar å ligga på topp
Håller med dig där. efter 5000 känns det verkligen som att bilen "står still". Ska bli kul med ett steg 1.. lär ju veta vad man kommer att känna då
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Jag förstår inte vad ni har för problem på era bilarsengstr skrev:Kul att höraSjälv väntar jag till 1:a servicen känns det som fortfarande. Om inte jultomten kommer.. haha
Håller med dig där. efter 5000 känns det verkligen som att bilen "står still". Ska bli kul med ett steg 1.. lär ju veta vad man kommer att känna då
Sen går bilen bara bättre och bättre efter milen som kommer.
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Jag har hört precis samma sak....Peter 75 skrev:Har du lyssnat på ett Milltek på en RS någon gång?
Jag har haft 2 olika system på min, Moongoose är det som varit tystast.
Milltek har jag ej provat.
Mvh
Peter
Om man inte använder det som har en extra dämpare så klart och antagligen just därför de har uppdaterat sitt system med just en extra dämpare :-)
- Peter 75
- Veteran
- Namn: Peter Carvall
- Kör: RS 2009
- Kontakt:
Hej Jerker.wolfbane196 skrev:Jag förstår inte vad ni har för problem på era bilar. Min drar så in i h-vete mätarn ut på alla växlar utan att mattas av efter 5000rpm! Och den är fortfarande original!
Sen går bilen bara bättre och bättre efter milen som kommer.
Det är klart du tycker den går som faan när du åkt Golf:rolleyes:
Har du ingen känsla i rumpan. När RS:en släpper ner momentet runt 5000 rpm så känns det, hade den inte släppt ner momentet hade du haft 400hp.
Peter
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Ja,den känns ju inte slö i alla fall min RS,det är väl att ta i.Så klart en vässad känns bättre,skam vore väl annars:)Peter 75 skrev:Hej Jerker.
Det är klart du tycker den går som faan när du åkt Golf:rolleyes:
Har du ingen känsla i rumpan. När RS:en släpper ner momentet runt 5000 rpm så känns det, hade den inte släppt ner momentet hade du haft 400hp.
Peter
-
Tincker1
- MikaelST
- Veteran
- Namn: Mikael norén
- Kör: Focus mk3 1.5 st line, Tidigare:Focus RS Mk2
Exempelvis.Tincker1 skrev:Är det ingen som har en bra länk till en lite bättre luftfilter box?
Eller kanske ett skojigare insatsfilter?
http://www.teamtorquesteer.co.uk/category-259.html
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=805
-
Tincker1
Tack! Men satan vad dyr den i kolfiber var!MikaelST skrev:Exempelvis.
http://www.teamtorquesteer.co.uk/category-259.html
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=805
Var på Ford i dag och enligt dom så var det inga problem att byta flärpen vid insuget, men vi hittade inte på något åf blev på att det var ett känns fel från ford? någon som kanske sitter på det eller vet hur vi ska söka?