Ford Focus RS mk2 2009

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Stefan, fyfan va kul att läsa hur du upplever allt. Har precis samma uppfattningar om allt, ink kaffet. ;)

Kan berätta en sak du kan se fram emot; hur kul du nu än har i bilen nu. Så e det bara så att det upphör inte! :D Man gör de onödiga omkörningarna om och om igen. Man flinar varje gång det poffar där bak. :D Även om man rullat 2000 mil. :D Grattis till en sjukt kul bil. Jag kommer nog aldrig sälja min, så bra känns det för mig. :)

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

sengstr
Veteran
Namn: Stefan Engström
Kör: Ford Focus RS -10
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

Det är det bästa med bilen :D Det upphör aldrig. Man har alltid ett leende på läpparna.
Som det känns idag kommer jag ha denna bil mycket länge. Den ger mig så mycket mer än bara glädje.. Sen att skrämma en och annan tant har nog ingen dött av.. haha :D

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Stefan; glöm inte att ändra vad du kör i din profil. ;) Visst e det skönt att kunna göra det? ;)

Provmonterade en av R-däcks fälgarna idag. Det var nära men med tillräckligt fritt åt alla håll. Innåt som utåt. :D Ett litet smakprov:

Bild

X-ordis FMCS

sengstr
Veteran
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

ser lite skitit ut ;) haha :D Och tajt :)

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Men asså, hallå! Lägg av! Jag sitter ju och rodnar för fasiken!

Superkul att du är så nöjd med kärran också! Vi får ta och samla ihop ett gäng och sticka ut och åka nån sommarkväll =)

Nån annan som vill hänga med?

sengstr skrev:Hejsan Alla.
Nu har jag varit hos Fredrik idag och hämtat bilen.
Har kört den nu några timmar. kanske hunnit kört en 10-15 mil bara idag. Det är en sjuk känsla i bilen.

Men nu tänkte jag mig att jag skulle samla ihop lite plus och minus saker om både Återförsäljaren - Bilia i västerås samt min nya focus RS..

Vi börjar med det tyngsta...... Edelsvärd. =)
Jag har alltid (med stora bokstäver, ALLTID) fått ett positivt bemötande osv när jag ringt. Han har i jämförelse med andra försäljare alltid återkommit om man undrat över något även om han inte vet det just då. Sedan första dagen dvs 1:a sep då jag besökte deras filial så har jag haft ett stort förtroende för både Fredrik och bilia i västerås.
Det är inte ofta man rekommenderar en säljare såhär men denna gång gör jag det.

Vad är minus då..
Jo att kaffet alltid är för varmt ;) eller att bullarna inte är klara i ugnen samt att bilen inte var inslagen imorse då jag kom.. :D

Vad tycker jag då om min focus rs.
Jag är allt annat än nöjd...

Jag är hur j*vla sjukt nöjd man kan bli. Detta kan vara det mest impulsiva köp jag gjort. Men jag ångrar det inte en sekund. Avgaspuffarna gör att man bara vill gasa mer och mer eller göra de där helt onödiga omkörningarna igen och igen och igen.
Lovorden haglar ner men jag tycker bilen är värd det. Den känns riktigt stark i alla lägen, Även om peter säkert kan massera bilen lite bättre =)

Vad är jag missnöjd med då?
öhh. jag får återkomma på den punkten.
10 min senare.. Jo, jag kom på en sak.. En högtalare rasslar i bak. det är nog det enda..

Annars är jag mycket nöjd både med all service samt bilen i stort.
Min flickvän är helt lyrisk över bilen och min mamma ska man inte tala om. När man är uppe i 150-160 så sitter hon bara och skrattar samt hon tappade hakan ner till kina när hon såg bilen :)

sengstr
Veteran
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

Edelsvärd skrev:Men asså, hallå! Lägg av! Jag sitter ju och rodnar för fasiken!

Superkul att du är så nöjd med kärran också! Vi får ta och samla ihop ett gäng och sticka ut och åka nån sommarkväll =)

Jag hänger med bara man är ledig ifrån jobb :) Vore kalas kul. ta en glass eller något liknande slinker alltid ner.

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Edelsvärd skrev:Men asså, hallå! Lägg av! Jag sitter ju och rodnar för fasiken!

Vi e på jag me! Vad sägs om att ta en liten lätt roadtripp med roliga vägar någon söndag eller så? Typ småvägar och inget annat mellan V-ås och Sthlm eller något liknande. Lite pitstopp på Shell (V-power), något gött äta ställe och något nice fikaställe.

Fredrik; att du får rodna så ofta på detta forum är för att du är bästa säljaren ju. ;) Uppdatera gärna om hur många du sålt nu för jag kommer inte ihåg längre. ;)

X-ordis FMCS

sengstr
Veteran
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

C skrev:Vi e på jag me! Vad sägs om att ta en liten lätt roadtripp med roliga vägar någon söndag eller så? Typ småvägar och inget annat mellan V-ås och Sthlm eller något liknande. Lite pitstopp på Shell (V-power), något gött äta ställe och något nice fikaställe.

Fredrik; att du får rodna så ofta på detta forum är för att du är bästa säljaren ju. ;) Uppdatera gärna om hur många du sålt nu för jag kommer inte ihåg längre. ;)
Instämmer till kören..

Vore grymt kul om vi kunde styra upp något!

Användarvisningsbild
dannemare
Erfaren
Namn: Frederik Dannemare
Kör: RS MKII, ATM420
Kontakt:

Inlägg av dannemare »

sengstr skrev:Hejsan Alla.
Nu har jag varit hos Fredrik idag och hämtat bilen.
Gratulerer! :thumb3d: Hämtade min hos Fredrik igår. Åkte hemifrån kl. 03 på natten o var hemma igen i Staffanstorp kl. 20.30 på kvällen. :D

Min RS har nu gått nästan 800 km. Bild

Sjukt nöjd med bilen och hela upplevelsen hos Fredrik från beställning till överlämning av nycklarna. :starter:

Bild

sengstr
Veteran
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

nemen :) Där bakom stod ju min också. Läckert med 3 vita på rad förövrigt var det :)

Användarvisningsbild
Lillafrilla
Veteran
Namn: Daniel Frisk
Kör: Sierra Kombi 2,9

Inlägg av Lillafrilla »

Polaren va och hämtade sin vita idag i hos Fredrik . Han var nog nöjdast i byn idag :D
Det man inte vet , det lider man inte av :)

sengstr
Veteran
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

Lillafrilla skrev:Polaren va och hämtade sin vita idag i hos Fredrik . Han var nog nöjdast i byn idag :D
haha. det kan jag tänka mig :) Han skrattade lätt när fredrik slog på högtalaren och jag nästan skrek ut hur glad jag var, hur sjuk bilen var osv :D

sengstr
Veteran
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

dannemare skrev:Gratulerer! :thumb3d: Hämtade min hos Fredrik igår. Åkte hemifrån kl. 03 på natten o var hemma igen i Staffanstorp kl. 20.30 på kvällen. :D

Min RS har nu gått nästan 800 km.

Sjukt nöjd med bilen och hela upplevelsen hos Fredrik från beställning till överlämning av nycklarna. :starter:

Då har du ju redan kört in bilen helt enkelt :D hehe
Måste varit en skön resa hem!

Användarvisningsbild
dannemare
Erfaren
Namn: Frederik Dannemare
Kör: RS MKII, ATM420
Kontakt:

Inlägg av dannemare »

sengstr skrev:Måste varit en skön resa hem!
Absolut! :) Försökte dock att undvika motorvägen så mycket som möjligt dom första 2-300 kilometer. Växlade också upp o när väldigt ofta och varierade hastigheden hela tiden.

wolfbane196
Veteran
Namn: Jerker
Kör: Superbil

Inlägg av wolfbane196 »

C skrev:Stefan; glöm inte att ändra vad du kör i din profil. ;) Visst e det skönt att kunna göra det? ;)

Provmonterade en av R-däcks fälgarna idag. Det var nära men med tillräckligt fritt åt alla håll. Innåt som utåt. :D Ett litet smakprov:

Bild

OZ Alleggerita 17" :D

Skriv svar