Focus RS mk1 trimmning
-
Macce
- Nybörjare
- Namn: Marcus Johansson
- Kör: Grannens
Focus RS mk1 trimmning
Hej
Har spannat lite på en Focus RS mk1 och undrar lite hur trim vanlig den ar?.
På pappret så ar det valdigt mycket "bang for the buck" med quaife diff, smidda kolvar(?),bromsar,turbo och det erkant skøna Focus chassit bl.a.
Undrar då lite hur mycket orginal grejer som turbo, intercooler, och bottendel osv orkar med før effekt?. Driftsakra hastar snackar vi då, menat att man ska kunna jaga varvtider i 20 min utan att det børjar "strula"
Garna tips på vad du har gjort med din RS och vad du anvant før delar. Vilka ar bra och vilka ar dåliga?.
Mvh Marcus
Har spannat lite på en Focus RS mk1 och undrar lite hur trim vanlig den ar?.
På pappret så ar det valdigt mycket "bang for the buck" med quaife diff, smidda kolvar(?),bromsar,turbo och det erkant skøna Focus chassit bl.a.
Undrar då lite hur mycket orginal grejer som turbo, intercooler, och bottendel osv orkar med før effekt?. Driftsakra hastar snackar vi då, menat att man ska kunna jaga varvtider i 20 min utan att det børjar "strula"
Garna tips på vad du har gjort med din RS och vad du anvant før delar. Vilka ar bra och vilka ar dåliga?.
Mvh Marcus
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Hej Marcus och välkommen hit till FORD CLUB SWEDEN!
Jag har väl "fixat" lite med min FRS och har väl testat på en hel del olika prylar genom åren. Vad det gäller driftsäkerhet så skulle jag vilja säga så här...
Jag har väl "fixat" lite med min FRS och har väl testat på en hel del olika prylar genom åren. Vad det gäller driftsäkerhet så skulle jag vilja säga så här...
- Original turbo (i bra skick) orkar med ca 300-310hk innan den blir en varmluftsfläkt
- Original botten mäktar med dryga 375hk (vet en i UK som kört 400+)
- Original spridare räcker till ~350hk
-
Macce
- Nybörjare
Tackar før det valkommnandet!.
Ja det ar fina siffror det dar. Ser man till effekt så planeras den att vara under 300hk, och då kan man behålla mycket orginal prylar.
Undrar lite øver kylningen om man bara ska køra på en uppgraderad chargecooler eller om man ska kliva på ett "ordentligt" fmic kit?.Jag har aven last att orginal grenrøret ska fløda mycket dåligt, någon sanning i det?.
Ja det ar fina siffror det dar. Ser man till effekt så planeras den att vara under 300hk, och då kan man behålla mycket orginal prylar.
Undrar lite øver kylningen om man bara ska køra på en uppgraderad chargecooler eller om man ska kliva på ett "ordentligt" fmic kit?.Jag har aven last att orginal grenrøret ska fløda mycket dåligt, någon sanning i det?.
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Med nedanstående eftermarknadsprodukter så bör du nå 300hk.
/Per-Anders.
- Grenrör
- Decat/sportkatt
- Avgassystem
- Luftfilter
- Större vattenkyl till chargecoolerm
- Vassare insugskam
- Bluefin/Dreamscience
- Forge actuator
- Kallare tändstift
/Per-Anders.
-
Macce
- Nybörjare
Tanken ar att motorspecen ska se ut något åt det hållet. Ar ju inte ute efter att krama ur så mycket hk det går utan mer gøra allt før att få en så rapp motor som møjligt. Tror darfør att topplocks bearbetning och ett "riktigt" eftermarknassprut kommer laggas till før att kunna ha tillgång till olika mappar m.m.
- Nugget
- Erfaren
- Namn: Niclas Svensson
- Kör: Ford Focus RS mkI, Mondeo
Tänkte byta olja i motorn. Vilken är det man ska köpa?
Här är iaf min RS Macce. Vet själv inte riktigt vad mer jag ska gör med bilen... tips?
http://www.garaget.org/?car=178438
Här är iaf min RS Macce. Vet själv inte riktigt vad mer jag ska gör med bilen... tips?
-
Macce
- Nybörjare
Beror väl lite på vilken väg du vill gå, komfort eller gasa. Ratten skulle jag dock byta ut utan att blinka.Nugget skrev:Tänkte byta olja i motorn. Vilken är det man ska köpa?