Ford Focus RS mk2 2009
-
Tincker1
Är det bara jag som inte får mina bultar till dp att sitta efter byte av avgassystem?
Första gången drog jag dom tre M10 bultarna så mycket jag vågade, varmkörde lät den svalna, drog åt lite till. körde 100mil sen tändes motorlampan och jag hittade två av tre bultar fast smälta i hasplåts plasten, satte dit allt igen dog åt tre ggr. åkte 20mil och nu är dom lös igen! vad ska man använda för att låsa som? Avgaspasta funderade jag på men någon annan som har bytt?
Edelsvärd: Vad tar du för Däcken? börjar bli ganska så runda ifram.
Första gången drog jag dom tre M10 bultarna så mycket jag vågade, varmkörde lät den svalna, drog åt lite till. körde 100mil sen tändes motorlampan och jag hittade två av tre bultar fast smälta i hasplåts plasten, satte dit allt igen dog åt tre ggr. åkte 20mil och nu är dom lös igen! vad ska man använda för att låsa som? Avgaspasta funderade jag på men någon annan som har bytt?
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Jag känner till en annan bil som hade problem med det där, jag rekomenderar dig att ta det på garantin istället för de löste det på den bilen iallafall..Tincker1 skrev:Är det bara jag som inte får mina bultar till dp att sitta efter byte av avgassystem?
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Nej, det är inte så värst svårt. Lite värre med momentdragningen, då det är lite trångt...wolfbane196 skrev:Är det svårt att komma åt downpipen undertill?
Tänkte om det är trångt upp mot turbon om du ev behöver ny packning och muttrar kanske?
Jodå, det sitter en packning (keramisk ring) mellan turbo och downpipe. Bytte både packning och bult då jag hade isär det...
/Per-Anders.
-
Tincker1
Var helt omöjligt att få in mitt momentskaft där! Bytte bultarna men inte packningen,Focus RS skrev:Nej, det är inte så värst svårt. Lite värre med momentdragningen, då det är lite trångt...
Jodå, det sitter en packning (keramisk ring) mellan turbo och downpipe. Bytte både packning och bult då jag hade isär det...
/Per-Anders.
Har svårt att tro att dom kan ta det oå garanti när man sätter dit en mongoose Turboback system
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Hej!
Hoppas du hade en kul hemfärd och jättekul att du är nöjd med det lilla jag kunde bidra med!
Om jag inte har fel så fick du den näst-näst sista, det skilde inte många minuter emellan dock! det kommer en annan trevlig kille och hämtar den näst sista på fredag och den absolut sista som vi hade.... ja den åker ju jag i
Hoppas du hade en kul hemfärd och jättekul att du är nöjd med det lilla jag kunde bidra med!
Om jag inte har fel så fick du den näst-näst sista, det skilde inte många minuter emellan dock! det kommer en annan trevlig kille och hämtar den näst sista på fredag och den absolut sista som vi hade.... ja den åker ju jag i
TS Edition skrev:Kan det vara så att jag kom över den sista*drool*......Vill bara passa på och säga hej,goddagens,hallå till alla här på forumet....och hoppas man är välkommen:Odd:....Kan passa på och säga att man läst mycket possitivt här på forumet om Bilia i Västerås och om Mr Edelsvärd....och jag kan bara ställa mig i ledet och hålla med till 100%....Vi ses imorgon Fredrik:D
- TS Edition
- Erfaren
- Namn: Tobias Sundqvist
- Kör: Ford Focus RS 2010
Tackar för det!....Var över till Bilia och Fredrik idag...Första gången jag såg den riktigt på nära håll.Har bara sett nån tidigare snabbt ute i stockholms kaoset av bilar....Bilen är sååå mycket grymmare i verkligheten än på bild där jag inte riktigt tycker den gör sig rättvis alla gånger......25mil blev det totalt idag.....25mil av leende och stereon satte jag inte igång 1sek ens...satan vad fint den går och den lär bli ännu bättre med lite justeringar som jag planerat under vintern.........2minus som jag reflektera över iaf,Det ena var att man blir bländad mer än en gång kan jag säga när solen ligger på runt växelspaksknoppen/fake kolfibern...reflekterar som en spegel....fler som blivit halvblinda i sommar sverige?:Odd:..........sen fattades det 1 skruv till en plastcovern vid huv gånggärnet när jag kolla under huven lite närmare när jag kom hem....."ingen fara på taket",men det kändes lite B tyckte jag...imorrn blir det mer rs åkande*drool*.......och tack Fredrik för ett trevligt besök hos dig!!Focus RS skrev:Välkommen hit till FORD CLUB SWEDEN Tobias! Hoppas att du blir nöjd med nya bilen...
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Vaf.. fattades det en skruv?? Maila en bild till mig på vilken det är så skickar jag hem en till dig snarast!
TS Edition skrev:Tackar för det!....Var över till Bilia och Fredrik idag...Första gången jag såg den riktigt på nära håll.Har bara sett nån tidigare snabbt ute i stockholms kaoset av bilar....Bilen är sååå mycket grymmare i verkligheten än på bild där jag inte riktigt tycker den gör sig rättvis alla gånger......25mil blev det totalt idag.....25mil av leende och stereon satte jag inte igång 1sek ens...satan vad fint den går och den lär bli ännu bättre med lite justeringar som jag planerat under vintern.........2minus som jag reflektera över iaf,Det ena var att man blir bländad mer än en gång kan jag säga när solen ligger på runt växelspaksknoppen/fake kolfibern...reflekterar som en spegel....fler som blivit halvblinda i sommar sverige?:Odd:..........sen fattades det 1 skruv till en plastcovern vid huv gånggärnet när jag kolla under huven lite närmare när jag kom hem....."ingen fara på taket",men det kändes lite B tyckte jag...imorrn blir det mer rs åkande*drool*.......och tack Fredrik för ett trevligt besök hos dig!!