Ford Focus RS mk2 2009

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Tincker1

Inlägg av Tincker1 »

Är det några fler som vill åka ner till Mantorp på Onsdag?

http://www.increase.nu

Staffe
Erfaren
Namn: Staffan Nilsson
Kör: Ford Focus RS

Inlägg av Staffe »

Yamdan skrev:Hmmm hur f-n kan de då säga 4600kr till mig???
På 2 olika ställe?

Hmmmm det bevisar väl bara att det finns bättre och sämre ställe att vända sig till tyvärr

Det var priset du fick av mig, det gör väl inte firman jag jobbar på till ett sämre ställe, gick enbart på tiderna som redovisades i Etis och la ihop det med vår timdebitering och hjulinställning. Dock så har jag för mig att vi debiterar inte fullt vid sådana här arbeten, därav försökte jag få tag i min servicechef för att höra hur vi brukar göra, men förgäves för han var utomlands på semester. Men kan kolla upp exakt pris, bara för att jämnföra.
..::Staffan::..

Yamdan
Veteran
Namn: Daniel Palmqvist
Kör: Focus RS 2010

Inlägg av Yamdan »

Staffe skrev:Det var priset du fick av mig, det gör väl inte firman jag jobbar på till ett sämre ställe, gick enbart på tiderna som redovisades i Etis och la ihop det med vår timdebitering och hjulinställning. Dock så har jag för mig att vi debiterar inte fullt vid sådana här arbeten, därav försökte jag få tag i min servicechef för att höra hur vi brukar göra, men förgäves för han var utomlands på semester. Men kan kolla upp exakt pris, bara för att jämnföra.
Hej

Nä var faktiskt inte dig jag tänkte på men det var HBG och Ängelholm.

Jag vet att du försökte kolla till mig och det är jag tacksam för... så all heder åt dig Staffe. Du försökte kolla upp trots du var på semester!!!
Inte dig jag klagade på....
Ursäkta om du trodde det vilket jag kan förstå att du gjorde iofs... sorry

Staffe
Erfaren
Namn: Staffan Nilsson
Kör: Ford Focus RS

Inlägg av Staffe »

Yamdan skrev:Hej

Nä var faktiskt inte dig jag tänkte på men det var HBG och Ängelholm.

Jag vet att du försökte kolla till mig och det är jag tacksam för... så all heder åt dig Staffe. Du försökte kolla upp trots du var på semester!!!
Inte dig jag klagade på....
Ursäkta om du trodde det vilket jag kan förstå att du gjorde iofs... sorry
Har fått pris nu, bara så vi kan jämnföra.
Enbart montera sänkfjädrar kostar 3900kr då inkluderas hjulinställning i det priset.
Vill man köpa Eibach satsen och få det monterat av oss kör vi ett paketpris på
6000kr för allt. dvs. Sänksats, Arbete och hjulinställning.
Detta hos Ford auktoriserad verkstad.

Bara så ni fick lite och jämnföra med.
..::Staffan::..

Tincker1

Inlägg av Tincker1 »

Är det någon som kör med Blue Fin chip i sin RS?
Skulle vilja ha något som jag kan ladda in och sedan ta ur.

Sedan är det någon som provat ett K&N insattsfilter? Är det filtret som är mindre bra eller boxen på RS:en?

Tänkte prova att köra med ett öppet med avskärmning och se om det blir någon skillnad, använder bilen väldigt lite så dagar med ösregn får man väl setill att undvika.

Användarvisningsbild
dannemare
Erfaren
Namn: Frederik Dannemare
Kör: RS MKII, ATM420
Kontakt:

Inlägg av dannemare »

Tincker1 skrev:Är det någon som kör med Blue Fin chip i sin RS?
Skulle vilja ha något som jag kan ladda in och sedan ta ur.
Autotech har också denna feature. :starter:

Edit: http://j-w-racing.co.uk/shopimages/prod ... c_cmyk.jpg

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Värt att tänka på men självklart får folk göra precis som de vill vad gäller trimmning och så. Det är alltid bra att veta hur det ligger till så man vet vad man ger sig in på.

Har fått höra från en "rätt så insatt källa" att det inte är några problem alls för Ford att se om det har varit bytt programvara i en RS. Även om man sedan "bytt tillbaka". Så man behöver inte bli arg om att vissa garantier inte gäller trotts att man bytt tillbaka, för de ser att det har varit annat i boxen. Och det är inte direkt svårt för dem att kontrolelra detta, de behöver inte tex skicka boxen till Gtbrg eller fabriken eller så. ;) Så alla vet detta. Trimmar man får man räkna med att inte få ut vissa saker på garantin helt enkelt. :) Men ibland är det värt det. ;)
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup

Inlägg av mAbZ »

dannemare skrev:Autotech har också denna feature. :starter:

Edit: http://j-w-racing.co.uk/shopimages/prod ... c_cmyk.jpg

...eller snarare att den kommer att komma till RS:en, enl. Peter.
Eller har den redan gjort det?
Megane RS 330 Cup

Användarvisningsbild
dannemare
Erfaren
Kontakt:

Inlägg av dannemare »

mAbZ skrev:...eller snarare att den kommer att komma till RS:en, enl. Peter.
Eller har den redan gjort det?
Den går redan att beställa. Fungerar bra. Har 3 olika remaps på min APC. Standard, steg 1 och "valet mode".

Användarvisningsbild
dannemare
Erfaren
Kontakt:

Inlägg av dannemare »

C skrev:Värt att tänka på men självklart får folk göra precis som de vill vad gäller trimmning och så. Det är alltid bra att veta hur det ligger till så man vet vad man ger sig in på.

Har fått höra från en "rätt så insatt källa" att det inte är några problem alls för Ford att se om det har varit bytt programvara i en RS. Även om man sedan "bytt tillbaka". Så man behöver inte bli arg om att vissa garantier inte gäller trotts att man bytt tillbaka, för de ser att det har varit annat i boxen. Och det är inte direkt svårt för dem att kontrolelra detta, de behöver inte tex skicka boxen till Gtbrg eller fabriken eller så. ;) Så alla vet detta. Trimmar man får man räkna med att inte få ut vissa saker på garantin helt enkelt. :) Men ibland är det värt det. ;)
Sant. Och inget problem för mig. Blir det problemer, betalar jag själv. Jag har köpt Autotechs APC eftersom jag vil aktivera "valet mode" på bilen, om den ska ha rostskydd, glasreparation, lackkonservering och annat. Då blir det inget bekymmer når jag lämnar in bilen och åker derifrån. :)

Gibson75
Erfaren
Namn: Bauer
Kör: Focus RS

Green Black Edition!

Inlägg av Gibson75 »

Satin Black 19" Wheels, and H&R lowering Springs!!! *drool*
Bilagor
photo11.jpg

pat
Erfaren
Namn: Patrik W
Kör: Focus RS MKII

Inlägg av pat »

Gibson75 skrev:Satin Black 19" Wheels, and H&R lowering Springs!!! *drool*
Snyggt! Till nästa säsong blir det lika för mig.

Yamdan
Veteran
Namn: Daniel Palmqvist
Kör: Focus RS 2010

Inlägg av Yamdan »

Gibson75 skrev:Satin Black 19" Wheels, and H&R lowering Springs!!! *drool*
Riktigt snyggt!!!!

Jag ska ha ett set med riktigt mörkt antracitgrå orginalfälgar tänkte jag... men men det blir till våren...
Kontot hårt anfrätt sedan man köpte denna bilen :cool:

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

dannemare skrev:Sant. Och inget problem för mig. Blir det problemer, betalar jag själv. Jag har köpt Autotechs APC eftersom jag vil aktivera "valet mode" på bilen, om den ska ha rostskydd, glasreparation, lackkonservering och annat. Då blir det inget bekymmer når jag lämnar in bilen och åker derifrån. :)
Helrätt inställning! :)

mvh C

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

En av RS500 pressbilarna fick lite växellådsproblem när den var i Sverige. Har nu fått reda på av en person vad det var som gjorde att det gick sönder. Det var inte Ford som berättade detta kan jag tillägga så inga huvuden rullar. ;) Det som hände var en freak accident dvs något som inte är direkt vanligt. På något sätt så gick slavcylindern till kopplingen sönder. Sedan är det lite olkart om mer gick sönder pga detta i lådan men det är iallafall det som hände. Har inte hört om att det har hänt på någon annan Focus RS så det borde varit fabrikationsfel eller monteringsfel bara. Händer ju ibland helt enkelt.

mvh C

X-ordis FMCS

Skriv svar