Blinkers blinkar för fort - Reläfel?
-
Kensha
Blinkers blinkar för fort - Reläfel?
Hej! Min vänstra blinkers blinkar fortare än vad den bör göra, den högra blinkar korrekt. Är det blinkersrelät det är fel på? Vart kan jag lokalisera relät vid byte, och hur ser bilprovningen på detta med en något snabbare takt på blinkersen?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
-
Kensha
super7 skrev:Funkar alla lampor?
Alla blinkers fungerar förutom den vänstra bakblinkersen, detta p.ga att jag har sabbat en jordkabel som sitter innanför lyktlocket innanför bakluckan, men det ska åtgärdas idag. Vid närmare eftertanke så kommer jag inte ihåg att de har blinkat sådär fort innan jag råkade bryta av "ringen" på jordkabeln som sätts fast under en mutter.Järnkaminen skrev:Som sagt funkar alla blinkers? Annars, har du dragkrok? Prova isåfall att rengöra kontakstycket där.
Det blir nedslag på bilprovningen på det tyvärr.
Dragkrok finns för övrigt, om det inte åtgärdas när jag fixar jordkabeln så prövar jag kontaktstycket. Vänstra backlyset har förövrigt slutat lysa när jag lägger i backväxeln p.ga att jag bröt av den, jag antar att blinkersen använder samma jordkabel?
-
Kensha
Det verkar ha oxiderat eller något i glödlampekontakten. jag antar att det bara är att försöka skrapa bort och dra på lite kontaktspray?
Märkte av en slump att felet åtgärdades vid slag mot blinkersglaset, blinkersen satte igång och blinkade i normal takt, sen blev det likadant igen. Så jag får ta och byta ut lampan och försöka rengöra kontakten.
Hur gör man när man vill ta bort sin dragkrok? Kommer det bli något slags elproblem ifall jag bara kopplar ut kontaktstycket och drar loss kroken? Tänkte eftersom att det kan kopplas till blinkersen då ni tipsade om att jag skulle rengöra även den kontakten.
Märkte av en slump att felet åtgärdades vid slag mot blinkersglaset, blinkersen satte igång och blinkade i normal takt, sen blev det likadant igen. Så jag får ta och byta ut lampan och försöka rengöra kontakten.
Hur gör man när man vill ta bort sin dragkrok? Kommer det bli något slags elproblem ifall jag bara kopplar ut kontaktstycket och drar loss kroken? Tänkte eftersom att det kan kopplas till blinkersen då ni tipsade om att jag skulle rengöra även den kontakten.