Abs styrenhet????
-
ekke78
Abs styrenhet????
Jag har just köpt em Mondeo -97, och har problem med att antispin lampan och abs lampan aldrig slocknar efter att bilen startat som dom ska göra? Funderar om det är styrboxen till abs som inte är som den ska. Men jag hittar den inte på bilen, är det någon som vet var den sitter? Tack på för hand 
-
PeterJ58
- Erfaren
- Namn: Peter Johansson
- Kör: Mondeo -96
I motorrummet, långt nere under bromsservot. Följ bromslednigarna från
huvudcylindern så hittar du den.
Iofs tror jag nog mer på att nå'n av givarna ute vid hjulen kan vara kass.
Dom sitter betydligt mera utsatta än styrenheten. Det ligger en Felsökningsguide - ABS
i FAQ - delen för Sierra och Scorpio som ser ut att vara användbar även för Mondeon.
/// Peter
huvudcylindern så hittar du den.
Iofs tror jag nog mer på att nå'n av givarna ute vid hjulen kan vara kass.
Dom sitter betydligt mera utsatta än styrenheten. Det ligger en Felsökningsguide - ABS
i FAQ - delen för Sierra och Scorpio som ser ut att vara användbar även för Mondeon.
/// Peter
-
n-gatan
- Veteran
- Namn: Patrik Häggström
- Kör: mondeo
Jag hade sama problem på 97:an jag hadde tidigare . en givare vid ett hjul var sönder .
Det var dok enkelt att konstatera vilken då abs:fungerade på de övriga hjulen , Det var bara att bromsa på en grusväg så märktes det på en gång på hjulspåren vilket hjul som låste sig . Snö går ju naturligtvis lika bra =)
Det var dok enkelt att konstatera vilken då abs:fungerade på de övriga hjulen , Det var bara att bromsa på en grusväg så märktes det på en gång på hjulspåren vilket hjul som låste sig . Snö går ju naturligtvis lika bra =)