Ford Ka
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Den sitter på motorns insugnings slang och ser ut som så lös: http://bilder.lagabasen.se/delar/1101/110117028vy1.jpg
-
miskoa
- Nybörjare
- Namn: Petra Friberg
- Kör: Ford KA
Då är det inte konstigt att jag hittade inte den ;-) Men då kan ni kanske hjälpa mig med mitt problem ? Det är nämligen så att bilen dör efter att jag har börjat köra och växlat till tvåan. Den startar utan problem, men så fort jag ska köra då tappar den i kraft,( det känns som att den stryps),börjar skaka och till slut dör den!! Det kan väl inte vara bensinpumpen?Tacksam för alla svar!!!
-
dajo
- Veteran
- Namn: Daniel Jönsson
- Kör: Mondeo
Byt bränslefilter som första åtgärd.miskoa skrev:Då är det inte konstigt att jag hittade inte den ;-) Men då kan ni kanske hjälpa mig med mitt problem ? Det är nämligen så att bilen dör efter att jag har börjat köra och växlat till tvåan. Den startar utan problem, men så fort jag ska köra då tappar den i kraft,( det känns som att den stryps),börjar skaka och till slut dör den!! Det kan väl inte vara bensinpumpen?Tacksam för alla svar!!!
Det låter som om motorn inte får bränsle.
Kör: Mondeo HGV 2.0 -06
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Stämmer bra det att så ny modell inte har lmm som du mycket riktigt då inte kan finna någon,,, men annars låter det mycket väl som ett nära på ett igensatt bränslefilter.
Som med brukar ha en bytes intervall på runt 10000 mil men som ofta "glöms" bort, annrs låter det klart som sagt till just bränslerelaterat problem detta där man vidare kan låta kontrollmäta bränsletrycket är det rätta för modellen och därmed skicket på bränslepumpen.
Som med brukar ha en bytes intervall på runt 10000 mil men som ofta "glöms" bort, annrs låter det klart som sagt till just bränslerelaterat problem detta där man vidare kan låta kontrollmäta bränsletrycket är det rätta för modellen och därmed skicket på bränslepumpen.