Ford Focus RS mk2 2009
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
dibbe skrev:Någon som vet namnet på dessa fälgar?
http://www.flickr.com/photos/florianmarquart/5561218491/
Borde vara Barracuda wheels
http://www.barracuda-wheels.com/we-ba/w ... Sports.php
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Vill tipsa om denna Focus RS med mindre än 300 mil på mätaren för under 300,000kr! Kollade på den idag och den är i absolut nyskick! Prata med Fredrik Edelsvärd på Bilia i Västerås om du är intresserad. Hälsa från mig! (han e grymt bra att ha å göra med).
- Bilagor
-
-
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
- dibbe
- Erfaren
- Namn: Stefan Karlsson
- Kör: Focus RS mkII
Grymt! Tack Jerker!wolfbane196 skrev:Borde vara Barracuda wheels
http://www.barracuda-wheels.com/we-ba/w ... Sports.php
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Jag fick igår 268 hk och 439 Nm med Mountune luftburk och original programvara version CG.Sedicivalvole skrev:98+ oktan bensin. Luftbox och filter, Mountunebox med K&N-filter.
Focus RS Steg 1 med och utan Mountune luftbox
Sen börjar det plocka på. Avgassystem, IC och spridare.
Steg 1 + IC + Mountune luftburk: 323 hk och 502 Nm på hjulen.
Borde motsvara ca 360 hk och 560 Nm i motorn.
Riktigt nöjd med Autotech!

Megane RS 330 Cup
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Inte under 3000 varv. Det både syns på diagrammen och känns att bilen är likadan under 3000 varv.
Men sen börjar det roliga och bilen känns dubbelt så snabb vid omkörningar!
Att försöka axa på 6:an i motorvägsfart känns däremot segare.
Inte för att det går långsammare, men för att man inte får den knuff som nu finns på andra växlar.
Det tar helt enkelt en stund att komma över 3000 varv på sexan.
Men att axa från 110 till 140 på 5:an känns verkligen som en j*vla spark i baken och tar bara ett ögonblick.
Som ni märker är det lätt att vara lyrisk över hur bilen känns nu
Men sen börjar det roliga och bilen känns dubbelt så snabb vid omkörningar!
Att försöka axa på 6:an i motorvägsfart känns däremot segare.
Inte för att det går långsammare, men för att man inte får den knuff som nu finns på andra växlar.
Det tar helt enkelt en stund att komma över 3000 varv på sexan.
Men att axa från 110 till 140 på 5:an känns verkligen som en j*vla spark i baken och tar bara ett ögonblick.
Som ni märker är det lätt att vara lyrisk över hur bilen känns nu
Megane RS 330 Cup
-
Sedicivalvole
- Erfaren
- Namn: Rickard Heedman
- Kör: Focus RS -09
-
Sedicivalvole
- Erfaren
- Namn: Rickard Heedman
- Kör: Focus RS -09
Nu sitter Mountune luftburk med K&N-filter i bilen. Nästa steg blir antagligen Airtec IC. Om jag nu orkar jobba lite mer övertid.
Tyvärr dags för nya vinterdäck också... Får kanske cykla till jobbet istället.
Ni som bytt avgassystem hur upplever ni dom? Jämfört med orginal, i ljudnivå vid landsväg/motorvägskörning.
Verkar det skilja något i byggkvalité? Det finns ju många att välja emellan nu.
Ni som bytt avgassystem hur upplever ni dom? Jämfört med orginal, i ljudnivå vid landsväg/motorvägskörning.
//Rickard
-
HasseRS
- Erfaren
- Namn: Hasse Martinsson
- Kör: Ford Focus RS -10
Jag har Miltek avgassystem utan den extra dämparen på min, är jätte nöjd med det, visst låter det mer än original,Sedicivalvole skrev:Nu sitter Mountune luftburk med K&N-filter i bilen. Nästa steg blir antagligen Airtec IC. Om jag nu orkar jobba lite mer övertid.
Byggkvalitén känns att vara på topp!!
Har även hört att Scorpion ska vara riktigt fina system...
Finns det någon här som beställt från http://www.focusrsparts.co.uk/?
Har planer på att beställa lite saker, men vill veta om det funkar bra med leveranserna?
- dibbe
- Erfaren
- Namn: Stefan Karlsson
- Kör: Focus RS mkII
Jag kan tyvärr inte rekommendera scorpion. Jag kommer antaligen att byta till milltek till nästa säsong.
Hela proceduren tog 2 dagar för att montera hela systemet. Jag hade dock en hel del otur som inte berodde på systemet i sig. Men bara att titta på systemet och känna att det ser ut som nånting som man själv skulle ha gjort så tyckte jag att det kändes aningen omotiverat att slänga ut 14 kakor på det, speciellt när man kunde ha fått ett milltek för några lappar till. Det följde inte med några upphängingar eller packningar så du vet. Alla rörändar var ovala, förmodligen tack vare ups. Sen att bilen ser sneögd nu med rören som sticker åt olika håll gillar jag inte heller.
Ljudet är jag dock väldigt nöjd med och det var väl kanske det som var huvudsaken. Den låter inte speciellt mycket högre än orginal kan jag tycka vid vanlig brukskörning så det är ju rätt skönt. Personligen tycker jag nästan att det låter lite för lite, men avgasknallarna är jag svårt beroende av nu kan jag tala om! Dom låter högt! Men fick jag välja igen skulle det bli milltek!
Hela proceduren tog 2 dagar för att montera hela systemet. Jag hade dock en hel del otur som inte berodde på systemet i sig. Men bara att titta på systemet och känna att det ser ut som nånting som man själv skulle ha gjort så tyckte jag att det kändes aningen omotiverat att slänga ut 14 kakor på det, speciellt när man kunde ha fått ett milltek för några lappar till. Det följde inte med några upphängingar eller packningar så du vet. Alla rörändar var ovala, förmodligen tack vare ups. Sen att bilen ser sneögd nu med rören som sticker åt olika håll gillar jag inte heller.
Ljudet är jag dock väldigt nöjd med och det var väl kanske det som var huvudsaken. Den låter inte speciellt mycket högre än orginal kan jag tycka vid vanlig brukskörning så det är ju rätt skönt. Personligen tycker jag nästan att det låter lite för lite, men avgasknallarna är jag svårt beroende av nu kan jag tala om! Dom låter högt! Men fick jag välja igen skulle det bli milltek!
- dannemare
- Erfaren
- Namn: Frederik Dannemare
- Kör: RS MKII, ATM420
- Kontakt:
Jag är helnöjd med Scorpion.
Bra kvalitet och ser bra ut bak på bilen. Autotech monterade mitt utan problemen (november 2010).
Autotech använde originale upphängingar utan problemen och jag hadde med mig egna HKS packningar.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=RB45tbfBLbo

Autotech använde originale upphängingar utan problemen och jag hadde med mig egna HKS packningar.

-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Samma här... Har varit mkt bra passform och låter nästan gränsfall till för mkt i mitt tycke... Till vardags!dannemare skrev:Jag är helnöjd med Scorpion.Bra kvalitet och ser bra ut bak på bilen. Autotech monterade mitt utan problemen (november 2010).