St220 2004

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Kalleumea
Nybörjare
Namn: Carl Tingström
Kör: Billös

St220 2004

Inlägg av Kalleumea »

Mondeo St220 från 2004 är en "bättre" årsmodell än tidigare årsmodeller i rosthänsendet. Men de kom även en ny stereo som jag förstått det? Har den Aux-ingång som standard. Är det svårt att byta stereo annars?

Tacksam för svar. :D

Finns det några andra Fallgropar man ska tänka på då man går i köptankar av en 04 och framåt annat än rosten? De verkar ju va en grym bil annars :D

rs2600
Veteran
Namn: Mats B
Kör: Mondeo 2.0 och Mondeo ST200 + div annat

ST220

Inlägg av rs2600 »

Kalleumea skrev:Mondeo St220 från 2004 är en "bättre" årsmodell än tidigare årsmodeller i rosthänsendet. Men de kom även en ny stereo som jag förstått det? Har den Aux-ingång som standard. Är det svårt att byta stereo annars?

Tacksam för svar. :D

Finns det några andra Fallgropar man ska tänka på då man går i köptankar av en 04 och framåt annat än rosten? De verkar ju va en grym bil annars :D
Tyvärr stämmer inte det med rosten. Vissa klarar sig bra, andra inte. Tittade nyss på en 05 med 9000 mil och den var inte vacker. Kollade också upp en 03 med 13000 mil och den var perfekt. Ang stereon har Sonyn en annan vinkel på fronten så det går inte att använda en annan Mondeo stereo, om det är vad du menar. Har provat när jag skulle installera en Ford Navigator (Blaupunkt Travelpilot) från en annan Mondeo. Aux uttaget sitter i handsfacket. Annars en av de trevligaste bilar jag haft (inne på min 5:e)
Kolla serviceboken så rätt olja har använts, kolla trågpackning så den inte läcker och oljenivån, känslig för låg nivå. Bromsar och andra slitdelar finns på Biltema (samma på alla Mondeo).

Kalleumea
Nybörjare

Inlägg av Kalleumea »

Sitter det Aux-utgång på alla från 04 o framåt?

silverwolf
Erfaren
Namn: joel frykelius
Kör: st220 04

Inlägg av silverwolf »

Vet inte om det sitter där i alla men sitter iallafall där i min 04:a

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

Kika på denna, den är riktigt fin! En ST220 vi har i bilhallen.

http://www.blocket.se/uppsala/Ford_Mond ... ?ca=10&w=1

Vill du veta mer om bilen ring mig direkt på 018-182308, 9-18:)

Har haft 3st ST220-04, efter en viss månad -05 vart dom bättre ang kittsläppet.

Själv fick jag lacka om en dörr på en av mina bilar annars hade dom klarat sig bra.

Det finns olika stereoapparater i bilarna också, dom flesta har SONY men har sett vissa med en enklare stereo originalmonterad.
-06 fick dom rundare sidokjolar, röda sömmar på mattor och diverse detaljer invändigt, samt en annan växelspak med spärr.
05/06 fick en kromad grill också som jag personligen tycker är fulare än den lackade på 2004...

Scoope
Veteran
Namn: Viktor Olofsson
Kör: Ford Consul 2000, Sierra Cosworth 4x4, Taunus 20M 4dr -67, Focus -00

Inlägg av Scoope »

Den där ST220 har jag själv kikat på! Ser riktigt fin ut.
Angående rosten så har jag bara stött på det en gång. Brukar inte se det så ofta (norrland). Men våran -02 har haft dörrarna utbytta på garanti för längesedan.

Kalleumea
Nybörjare

Inlägg av Kalleumea »

Tack tack för all hjälp, de ligget ute en St220 på blocket med dragkrok, trodde de inget gick o typa me krok?

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

Aux går att eftermontera på Fords originalstereo.. delar kostar ca en tusenlapp, inte svårt att montera själv om man kan få ut stereon

Användarvisningsbild
Mullis
Legend
Namn: Daniel Andersson
Kör: Bil, kanske

Inlägg av Mullis »

Kalleumea skrev:Tack tack för all hjälp, de ligget ute en St220 på blocket med dragkrok, trodde de inget gick o typa me krok?
Länk till den? Kan vara en av de första Titanium som kom med ST220 front.
Samma motor som STn men med 206hk, samt finns som diesel...
MVH // Mullis

Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...

Skriv svar