Smax titanium S
-
Tko
- Nybörjare
- Namn: Tomas
- Kör: Snart Ford S-Max
Fet vagn (alltså inte gasolkojan)
Hej, jäkligt snygg S-Max 
Jag ska beställa en likadan i veckan och har läst lite på nätet och forat om biltypen. Det verkar som det är problem med att sidorna och bakskärmen blir blästrad med grussprut? Jag ser att du inte har stänkskydd, hur ser din bil ut på sidorna?
Vad jag förstått finns inte Ford original stänkskydd till bilar med bodykittet? Finns något annat som passar eller ska man sätta genomskinlig folie istället? Vill få med detta i beställningen så ÅF monterar innan jag får ut den i saltslasket om några månader...
Är det nåt annat man ska tänka på vid beställning? Tänkte mig följande spec:
Diesel 163 hk med MPS, Business edition, Frozen white, komfortstolar svarta med kyla, bodykittet, sportfjädring, 18-tums hjul, audio 2-paketet med satnav och backkamera, premiumsound, drag original dolt, fjärrstyrd parkeringsvärmare
Kommer bli några långa månader i väntans tider
Jag ska beställa en likadan i veckan och har läst lite på nätet och forat om biltypen. Det verkar som det är problem med att sidorna och bakskärmen blir blästrad med grussprut? Jag ser att du inte har stänkskydd, hur ser din bil ut på sidorna?
Vad jag förstått finns inte Ford original stänkskydd till bilar med bodykittet? Finns något annat som passar eller ska man sätta genomskinlig folie istället? Vill få med detta i beställningen så ÅF monterar innan jag får ut den i saltslasket om några månader...
Diesel 163 hk med MPS, Business edition, Frozen white, komfortstolar svarta med kyla, bodykittet, sportfjädring, 18-tums hjul, audio 2-paketet med satnav och backkamera, premiumsound, drag original dolt, fjärrstyrd parkeringsvärmare
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Låter som en trevlig specTko skrev:Hej, jäkligt snygg S-Max
Jag tycker att du bör montera skyddsfilm oavsett om du har stänkskydd eller ej. Jag har iofs inte bodystylingkittet till min men har dock stänksskydd original och det är rejält mycket stenskott på bakre dörrarna och hjulhuset bak, vid bakdörrarna. Rost kom redan inom 6 månader på en bakdörr till följd av stenskott. Fick svar från Ford att de inte gör någonting åt det då det är yttre påverkan.
Så nu har jag skyddfilm där iaf så det ska förhoppningsvis skydda något.
Garaget: garaget.org/randal
-
Tko
- Nybörjare
- Namn: Tomas
- Kör: Snart Ford S-Max
Beställd
Då är bilen beställd, både stänkskydd och skyddsfilm blev det! Hoppas den kommer klara sig nu utan att bli blästrad.randal skrev:Låter som en trevlig spec
Jag tycker att du bör montera skyddsfilm oavsett om du har stänkskydd eller ej. Jag har iofs inte bodystylingkittet till min men har dock stänksskydd original och det är rejält mycket stenskott på bakre dörrarna och hjulhuset bak, vid bakdörrarna. Rost kom redan inom 6 månader på en bakdörr till följd av stenskott. Fick svar från Ford att de inte gör någonting åt det då det är yttre påverkan.
Så nu har jag skyddfilm där iaf så det ska förhoppningsvis skydda något.
Tack för dina synpunkter randal
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Inga problemTko skrev:Då är bilen beställd, både stänkskydd och skyddsfilm blev det! Hoppas den kommer klara sig nu utan att bli blästrad.
Tack för dina synpunkter randal
(http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... +stenskott)
Garaget: garaget.org/randal