Byta instrumentpanel
-
Balder01
- Veteran
- Namn: Göran Pantzar
- Kör: Mondeo -09, Ford Taunus - 82, Chrysler Vision, Ford Mondeo -01, Ford Mondeo - 05 Ford Taunus -81
Byta instrumentpanel
Är fruktansvärt trött på orginal panelen i min Taunus -82, och efter många videos på youtube där många kommer från Turkiet och en koll på Wikipedia så tillverkades de med licens ända fram till -95 med Sierra komponenter:)
Är det någon här som har bytt eller har lite koll om Sierrans panel skulle kunna passa eller någon annan Ford panel?? Focusens är trevlig den med:p
Är det någon här som har bytt eller har lite koll om Sierrans panel skulle kunna passa eller någon annan Ford panel?? Focusens är trevlig den med:p
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
jag tycker den LITE äldre är snyggare,, fanns 80 talaran som ghia?? har nog aldrig sett någon iaf,,therealpinto skrev:Men det går förstås att bygga om och anpassa...inget är omöjligt, men en massa jobb.
Själv tycker jag att Taunusen har en riktigt trevlig panel. Speciellt 1982...hehe. Fast jag kanske bara är nostalgisk.
/Gustaf
lite lagom offtopic,, ghiorna hade ju träpanel på instrumentbrädan, å dörrar, samt servostyrning, aut å taklucka var std,, TROR de hade vinyltak oxå
- therealpinto
- Legend
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
- granadadr
- Legend
håller med till 100%therealpinto skrev:Den är fin Drutten :-)
Turk-Taunus har ju faktiskt inte Sierrapanel utan något helt eget. Fast det går säkert att köpa en sådan panel, vad heter Turkiska Ebay? ;-)
Gustaf
faaan man skulle kanske importera en
en jag pratade med sa att det fanns Granada med 1,6 motor,, blääääääää
offtopic,, vet föressten av 2 st 82or i Luleå en 2dr å en 4dr
- Bilagor
-
-
-
Balder01
- Veteran
- Namn: Göran Pantzar
- Kör: Mondeo -09, Ford Taunus - 82, Chrysler Vision, Ford Mondeo -01, Ford Mondeo - 05 Ford Taunus -81
Har haft ett par Sierror med samma panel som den en av Taunusarna på bilderna förutom handsfacket, därför envisas jag med att det är Sierra paneler men det kan vara så att de inte har rätt passform mot vindrutan??? eller någon annanstans...
Hjälp mig nu att förstå var det inte stämmer, vill ha en sådan ju...
Är rätt sugen på Turk Taunusarnas bakändor också...
- granadadr
- Legend
ursäkta att jag klagar,, men finns inte en chans i hela världen att den hade det orginalBalder01 skrev:Har haft ett par Sierror med samma panel som den en av Taunusarna på bilderna förutom handsfacket, därför envisas jag med att det är Sierra paneler men det kan vara så att de inte har rätt passform mot vindrutan??? eller någon annanstans...
- therealpinto
- Legend
- Kontakt: