Tjyvdrar ström i min st 225
-
Powie
- Nybörjare
- Namn: Filip Karlsson
- Kör: Ford Focus ST 225
Tjyvdrar ström i min st 225
Tjena! Jag verkar ha något som tjyvdrar ström i min rätt så nyinköpta ST 225 (-06)
Började för c:a 2 veckor sedan då batteriet hade laddats ut helt, jag köpte ett nytt, allt verkade bra i ca 1 vecka, tills nu när jag kommit hem från en resa 4 dagar senare, då är allt totalt dött igen.. Tänkte höra om någon har haft liknande problem? kan tillägga att de är inget draget ljud eller så, allt ska vara orginal.
Vore väldigt tacksam för hjälp!
//Fille
Började för c:a 2 veckor sedan då batteriet hade laddats ut helt, jag köpte ett nytt, allt verkade bra i ca 1 vecka, tills nu när jag kommit hem från en resa 4 dagar senare, då är allt totalt dött igen.. Tänkte höra om någon har haft liknande problem? kan tillägga att de är inget draget ljud eller så, allt ska vara orginal.
Vore väldigt tacksam för hjälp!
//Fille
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Här en tråd som behandlar ämnet:http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... t=tjuvdrar
-
Powie
- Nybörjare
Jag har dragit säkringen för centrallåset men allt fungerar ändå som de ska, och jag behöver inte ens låsa bilen för att bakluckan ska börja balla ur, den lixom jackar upp sig själv så de går att öppna den, så står den och knäpper konstant, inte konstigt att man kommer ut till en död bil var å varannan morgon..
-
Powie
- Nybörjare
Jag lämnade in den på modins bil uppsala, där dom först programerade om någon mjukvara (tydligen såg dom något problem med key-less systemet) och så böt dom switch till bakluckan. Fick tillbaka bilen och så fort jag kom hem å prövade så går bakluckan fortfarande upp när jag försöker låsa bilen. Inte nog med de så är de fortfarande något som drar ström, bilen stog strömlös 2 dagar senare. 2.500 kr fattigare och inget problem löst.Nylander skrev:har haft ett par sånna fall på jobbet och det har varit microbrytaren till öppningen av bagageluckan !
koppla bort den och skaffa en ny så är nog problemet löst:)