Handbromslampan blinkar
-
Cjacobssonfoto
- Nybörjare
- Namn: Christoffer Jacobsson
- Kör: Ford mondeo Ghia
Handbromslampan blinkar
Intressant nytt problem som dykt upp på min mondeo.
Handbromslampan blinkar till och från vid svängar och accelerationer, dock ligger den inte emot, har kollat det så gott jag kan och handbromsen i sig tar som den ska.
Gissar någon form av elfel.
Någon som har ett bättre förslag ?
Handbromslampan blinkar till och från vid svängar och accelerationer, dock ligger den inte emot, har kollat det så gott jag kan och handbromsen i sig tar som den ska.
Gissar någon form av elfel.
Någon som har ett bättre förslag ?
-
rs2600
- Veteran
- Namn: Mats B
- Kör: Mondeo 2.0 och Mondeo ST200 + div annat
Blinkande handbromslampa
Skriver inte vad du har för bil men kolla bromsvätsknivån i behållaren.
-
Cjacobssonfoto
- Nybörjare
-
Cjacobssonfoto
- Nybörjare
Beläggen var i bra skick när jag bytte till nya fälgar för ca 1 månad sen, bilen körs inte direkt hårt så är tveksam på att dom är nedslitna, men ska ta mig en titt på det iallafall.
Vem vet sambon min kanske buskör bilen när jag inte vem om :P
Tack för tipsen, det hjälper när man inte är alltför hemma på att fixa med bilen än
Vem vet sambon min kanske buskör bilen när jag inte vem om :P
Tack för tipsen, det hjälper när man inte är alltför hemma på att fixa med bilen än
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Jo det skulle jag fått med att visst under förslitning försvinner rent logiskt dess nivå där allt för många dock "bara" fyller på vid slitna belägg. Som sedan dess behållare rejält brukar svämma över vid byte av bromsbeläggen...
Detta med koll av nivån är annars en rätt bra koll av hur beläggens skick är, under förutsättning att inget läckage finns,,,
Men till fallet lutar det i så fall mer till läckage och spana som sagt under runt om bilen då den stått ett tag.
Detta med koll av nivån är annars en rätt bra koll av hur beläggens skick är, under förutsättning att inget läckage finns,,,
Men till fallet lutar det i så fall mer till läckage och spana som sagt under runt om bilen då den stått ett tag.
-
Cjacobssonfoto
- Nybörjare
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Stämmer att denna modell har en kombinerad hydraulsystem för både koppling som koppling med gemensam behållare.
Där det oavsett även vid läckage blir blöt under motorn mot vänstersidan, där huvud som slavcylindern sitter.
Skulle någon av dessa vara defekta är det lite mekande men inget jätte avancerat och med en reparationshandbok för några hundra är det jobbet med tänkbart att fixa själv.
Där det oavsett även vid läckage blir blöt under motorn mot vänstersidan, där huvud som slavcylindern sitter.
Skulle någon av dessa vara defekta är det lite mekande men inget jätte avancerat och med en reparationshandbok för några hundra är det jobbet med tänkbart att fixa själv.
-
Cjacobssonfoto
- Nybörjare
-
Cjacobssonfoto
- Nybörjare