Koppla ur airbag med nyckel?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
suedeone
Nybörjare
Namn: Jonas W
Kör: Ford S-Max -11

Koppla ur airbag med nyckel?

Inlägg av suedeone »

Hej,
Efter familjetillskott så är jag i färd med att uppgradera oss från en Mondeo (-01) till en S-Max (-11).

Den vi tittar på har urkopplingsbar airbag på passagerarsidan (det kanske alla har?). Min fråga är om man bör lita på en sådan funktion eller i fall en komplett urmontering av airbagen fortfarande rekommenderas? Är det någon som vet vad det går på ungefär? Vi gjorde det på Mondeon och det kostade skjortan.. och lite till.

Tack på förhand.

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Normalt är det att lita fullständigt på dessa nyckel avstängbara airbags och är det i stort som gäller i alla fall från verkstadshåll.

Lite info i ämnet: http://www.ntf.se/konsument/barnibil/de ... ecID=22259 & http://www.ntf.se/konsument/barnibil/de ... ecId=25095

Loranga
Erfaren
Namn: Martin
Kör: S-Max Sport -12

Inlägg av Loranga »

Hej,
2900:- betalade i somras. Då vi har tre barnstolar i bilen tycker jag att det skapar ännu mer flexibilitet men det är synd att det inte var "förinstallerat".

suedeone
Nybörjare
Namn: Jonas W
Kör: Ford S-Max -11

Inlägg av suedeone »

Tack för svar.

Vi slog till på bilen och fick nyckelavstängningsbar airbag installerad för 2300:-.

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Jo det verkar vara ett bra pris överlag detta.

Skriv svar