Blindknappar framför växelspaken används till?
-
- Nybörjare
- Inlägg: 2
- Blev medlem: ons jan 22, 2014 5:34 pm
- Namn: Andreas Palm
- Kör: Focus MK2.5 1,6 TDCI
- Ort: Bredared
Blindknappar framför växelspaken används till?
Hej
Jag har monterat extraljus och skulle vilja kunna koppla bort de med en extra knapp i kupen men istället för att böka sig igenom torpedväggen tänkte jag man kanske kunde använda befintligt ledningsnät och en orginalknapp. Det finns två "blinda" knappar i konsollen framför växelspaken och bakom dessa finns det fördraget ledningsnät men till vad används dessa knappar? jag har elvärme i fram och bakruta men vilken utrustning brukar styras med de oanvända platserna? Ett elschema hade ju varit underbart för då kanske man kunde fiska upp en användbar plint i säkringsdosan under huven tänkte jag.
Någon som har gjort något liknanade?
Jag har monterat extraljus och skulle vilja kunna koppla bort de med en extra knapp i kupen men istället för att böka sig igenom torpedväggen tänkte jag man kanske kunde använda befintligt ledningsnät och en orginalknapp. Det finns två "blinda" knappar i konsollen framför växelspaken och bakom dessa finns det fördraget ledningsnät men till vad används dessa knappar? jag har elvärme i fram och bakruta men vilken utrustning brukar styras med de oanvända platserna? Ett elschema hade ju varit underbart för då kanske man kunde fiska upp en användbar plint i säkringsdosan under huven tänkte jag.
Någon som har gjort något liknanade?
- Keller
- Legend
- Inlägg: 8911
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
- Ort: Sjöbo
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:

Den högra är för avstängning av airbag.
Då monteras en indikeringslampa/panel in där.
Den andra är för ESP av/på. på
Mk2orna sitter det en separat knapp men i Mk2,5 flyttade dom det in i instrumenthuset så att man stänger av ESP via meny systemet.
Tycker det är synd att Ford inte har en "extraljusknapp" som Volvo har. Både snyggt och smidigt!
Då monteras en indikeringslampa/panel in där.
Den andra är för ESP av/på. på
Mk2orna sitter det en separat knapp men i Mk2,5 flyttade dom det in i instrumenthuset så att man stänger av ESP via meny systemet.
Tycker det är synd att Ford inte har en "extraljusknapp" som Volvo har. Både snyggt och smidigt!
/Keller
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
-
- Nybörjare
- Inlägg: 2
- Blev medlem: ons jan 22, 2014 5:34 pm
- Namn: Andreas Palm
- Kör: Focus MK2.5 1,6 TDCI
- Ort: Bredared
Ok trodde av ev avstängning blev en nyckelavstängning bakom luckan till handsfacket det finns ju en blindplats där enligt instruktionsboken har jag för mig, bredvid AUX kontakten till stereon.Keller skrev:Den högra är för avstängning av airbag.
Då monteras en indikeringslampa/panel in där.
Den andra är för ESP av/på. på
Mk2orna sitter det en separat knapp men i Mk2,5 flyttade dom det in i instrumenthuset så att man stänger av ESP via meny systemet.
Tycker det är synd att Ford inte har en "extraljusknapp" som Volvo har. Både snyggt och smidigt!
Edit: jag fattade när jag googlade lite mera vad du menade, indikeringspanelen hamnar där och brytaren sitter i handsfacket

- Keller
- Legend
- Inlägg: 8911
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
- Ort: Sjöbo
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:

Ja precis, jag som var lite otydligLaspalmas skrev:Ok trodde av ev avstängning blev en nyckelavstängning bakom luckan till handsfacket det finns ju en blindplats där enligt instruktionsboken har jag för mig, bredvid AUX kontakten till stereon.
Edit: jag fattade när jag googlade lite mera vad du menade, indikeringspanelen hamnar där och brytaren sitter i handsfacket

/Keller
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
- Keller
- Legend
- Inlägg: 8911
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
- Ort: Sjöbo
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:

Har du någon länk? Kan inte hitta det på deras sida.Simmarn skrev:Jag kan rekommendera ett fjärrstyrt relä från xenonkungen. Bygg in det i en plastlåda från kjellåkompany så att det blir fuktskyddat.
//H
/Keller
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"