c-max 2,0 tdci - frågor

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
mange
Erfaren
Namn: magnus unger
Kör: c-max 2.0 tdci -06

c-max 2,0 tdci - frågor

Inlägg av mange »

tillbaka med ford igen :) köpte en c max tdci provkörde den alt var ok på firma prutade på en del saker osv e kanon nöjd
haft den några dagar kollade runt i motor rummet igår lyfter på motor kåpa då får jag se att där det för modligen ska sitta bränsle filter. urtag för en behållare så har dom skarvat i ett litet filter ????

nån som har en spränskiss på hur det ska se ut där ?

sen upptäkte jag lite klägg vid slangara ungefär vid inlopp till insug o därom kring antar det är nån läcka men vad ska man börja kika på vad det kan vara?

bilen går kanon för det mesta dock kan jag vid nått tillfälle känna att den blir lite orolig en kort stund på jämn gas och tvekar lite typ dock är det inte frekvent bara nån enstaka gång

mange
Erfaren

Inlägg av mange »

har jag postat den i fel del så får gärna nån vänlig mod flytta den

mange
Erfaren

Inlägg av mange »

ingen som råkat ut för läckan klägg vid framkant slangarna vid insug?

mange
Erfaren

Inlägg av mange »

postar svar till mig själv då jag hittat det på annat håll då de verkligen är dött här eller så har ingen bekymmer med sina dieslar...

läckan kommer från spjällhuset tvåstörre slangar som går in i en plast hus med två spjäll på var vid högra kråglade och den läckte löstes med en slang bit och plugg
kommer även byta spjäll hus då ena spjället inte funkar som det ska till för att stänga så luften går rätt väg vid regenering

Skriv svar