Ford Ka luktar bränt
-
amanda
- Nybörjare
- Namn: Amanda Wikström
- Kör: Ford Ka 00
Ford Ka luktar bränt
Min Ford Ka -00 luktar bränt i motorn efter att man kört några minuter, och fläkten inne i kupen blir eldvarm. Det har luktat bränt i ca ett år, i våras gick värmekranen sönder så den är bytt och kylarvätskan läcker inte. Any ideas?
Tags:
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Svårt så här säga om brända lukten från motorn och efter så kort tid, så som vad som nu kan anses vara normalt, men vattentemperatur osv är i alla fall okey?
Är det alltså själva fläktmotorn inne i kupén som blir så varm och känns det i så fall som den går tungt? Inte bra att köra så länge med detta fenomen innan mer felsökning görs.
Edit: Skulle du med "råka" ha vägarna förbi Tierp någon gång skulle jag kunna kika på detta om du vill,,,
Är det alltså själva fläktmotorn inne i kupén som blir så varm och känns det i så fall som den går tungt? Inte bra att köra så länge med detta fenomen innan mer felsökning görs.
Edit: Skulle du med "råka" ha vägarna förbi Tierp någon gång skulle jag kunna kika på detta om du vill,,,