Stomme Sidobalk yttre rostskada Prisfråga ca
-
Borntofun
- Erfaren
- Namn: Lars.S
- Kör: Ford mondeo HGV Zetec
- Kontakt:
Stomme Sidobalk yttre rostskada Prisfråga ca
Fick följande fel på besiktningen idag.
1)Stomme sidobalk. yttre båda sidor, rostskadad
2) Avgassystem läckage .
Någon som har ett ca pris på vad detta kan kosta och åtgärda
När det gäller avgassystemet så är det en packning som sitter fram till och
ett litet hål baktill där en av dessa gummisaker som håller upp avgasröret sitter.
Bilen är en 97 års modell .
jag har läst att man kan köpa ekonomiplåt och böja och ha sig själv och svetsa och sådant ,men jag klarar inte sådana saker själv och vill lämna in bilen för åtgärd.
Kan man svetsa igen det lilla hålet på avgasröret där bak ?
Vad kan det kosta att lämna in på Ford för detta
Anledningen är att min ekonomi inte är den bästa och vill helst ha det på avbetalning på mitt Fordkort.
MVH
Lars
1)Stomme sidobalk. yttre båda sidor, rostskadad
2) Avgassystem läckage .
Någon som har ett ca pris på vad detta kan kosta och åtgärda
När det gäller avgassystemet så är det en packning som sitter fram till och
ett litet hål baktill där en av dessa gummisaker som håller upp avgasröret sitter.
Bilen är en 97 års modell .
jag har läst att man kan köpa ekonomiplåt och böja och ha sig själv och svetsa och sådant ,men jag klarar inte sådana saker själv och vill lämna in bilen för åtgärd.
Kan man svetsa igen det lilla hålet på avgasröret där bak ?
Vad kan det kosta att lämna in på Ford för detta
Anledningen är att min ekonomi inte är den bästa och vill helst ha det på avbetalning på mitt Fordkort.
MVH
Lars
-
getsome
- Legend
- Namn: Raffe Andersson
- Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin
Bor du i malmö så kör ut till någon av skrotarna (dom icke svenska är billigast) så fixar dom det för kaffepengar.. ford kommer inte ens ta i jobbet med tång då priset överstiger bilens värde. behöver du byta bägge trösklarna så skulle jag gissa på 3000-4000 kr / st på verkstad exkl lackering. lappar man bara ihop det och inte bryr sig om mer än funktionen så kanske 1000 kr för bägge trösklarna på någon av skrotarna
-
Borntofun
- Erfaren
- Namn: Lars.S
- Kör: Ford mondeo HGV Zetec
- Kontakt:
Ok japp jag bor i Malmö. Någon skrot du rekommenderar som nöjligtvis kan ta det ,då jag aldrig besökt någon innan. Bryr mig inte om lackering och sådant vill bara att den går igenom besiktningen. Jag har läst att det är dyrt att lämna in den så jag började titta på blocket efter ny billig mondeo hgv . De är inte så dyra och verkar vara i bättre skick än min bil. Men jag ska höra med någon skrot.
- mondeo
- Veteran
- Namn: Peter B
- Kör: Ford Focus TDCI 1,5 2016 Ford Fiesta MK1 1983
Tycker absolut, att du ska titta efter en annan bil. Om du låter fusklaga den så är det ju snart samma visa igen, bättre att försöka hitta en med bra kaross.Borntofun skrev:Ok japp jag bor i Malmö. Någon skrot du rekommenderar som nöjligtvis kan ta det ,då jag aldrig besökt någon innan. Bryr mig inte om lackering och sådant vill bara att den går igenom besiktningen. Jag har läst att det är dyrt att lämna in den så jag började titta på blocket efter ny billig mondeo hgv . De är inte så dyra och verkar vara i bättre skick än min bil. Men jag ska höra med någon skrot.