länkarms bussningar snart slut, byta till polyuretan?
-
ansim
- Erfaren
- Namn: Anders Simonsson
- Kör: Focus 2010 1.6 TDCi
Kuga Vignale 2017 - Ort: Ljungsbro
länkarms bussningar snart slut, byta till polyuretan?
Fick info vid besiktning att främre länkarmslagringarna snart är slut. Byte innan nästa besiktning rekommenderas. Kollar om det kan vara värt att byta till polyuretan bussningar istället, liknande dessa:
http://www.ebay.com/itm/Ford-Focus-MK2-ST-05-10-Powerflex-Fr-Lwr-Wishbone-Fr-Bushes-14mm-bolt-PFF19-8011
Gäller att hitta rätt till Focus kombi flexifuel 2007 mk2.
http://www.ebay.com/itm/Ford-Focus-MK2-ST-05-10-Powerflex-Fr-Lwr-Wishbone-Fr-Bushes-14mm-bolt-PFF19-8011
Gäller att hitta rätt till Focus kombi flexifuel 2007 mk2.
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Lätt värt det!
Du får kolla vilken storlek på främre bult du har bara.
Den bakre bussningen är dock samma för ST och vanlig Focus.
Hade dock rekommenderat att du även byter den bakre, den ör väldigt besvärlig då den måste brännas ut. Sen ska hylsan på axeltappen jackas och slås av innan du kan pressa på den nya.
Den bakre bussningen är dessutom oljefylld, så se upp när du bränner ut den (töm bussningen först). Dessa brukar bli väldigt dåliga...
Det enklaste är att skaffa en helt ny länkarm (1300 kr tror jag dom går på).
Du får kolla vilken storlek på främre bult du har bara.
Den bakre bussningen är dock samma för ST och vanlig Focus.
Hade dock rekommenderat att du även byter den bakre, den ör väldigt besvärlig då den måste brännas ut. Sen ska hylsan på axeltappen jackas och slås av innan du kan pressa på den nya.
Den bakre bussningen är dessutom oljefylld, så se upp när du bränner ut den (töm bussningen först). Dessa brukar bli väldigt dåliga...
Det enklaste är att skaffa en helt ny länkarm (1300 kr tror jag dom går på).
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
fonzeka
- Veteran
- Namn: Anders W
- Kör: Focus 1.6 Ecoboost FFV, Honda S2000
Du får dubbelkolla så det är till rätt modell och rätt sida, sen vet jag inte hur kvalitén är heller.
Ska du behålla bilen i många år kanske man ska köpa nåt lite dyrare märkte, men det är ju iofs ingen garanti att det är bättre
http://www.reservdelar24.se/nk-2000270.html
Ska du behålla bilen i många år kanske man ska köpa nåt lite dyrare märkte, men det är ju iofs ingen garanti att det är bättre
http://www.reservdelar24.se/nk-2000270.html
-
Daytrader
- Erfaren
- Namn: Adam
- Kör: Ford Focus -07 FFV
Jag skulle lägga till 100-200kr till och köpa ett mer känt märke. Vad jag har läst på nätet skall "TRW, Lemförder, Delphi, Febi" hålla bra kvalite.
Om jag minns rätt sitter det tex. Lemförder på Volvobilarna. Audi och VW brukar ha delar från TRW.
Sist jag kollade hade Mister-Auto samt Autoteileservice24.de bättre priser än reservdelar24.
Autoteileservice24 är helt på tyska, så där får du söka länkarmar under "Querlenker"
Om jag minns rätt sitter det tex. Lemförder på Volvobilarna. Audi och VW brukar ha delar från TRW.
Sist jag kollade hade Mister-Auto samt Autoteileservice24.de bättre priser än reservdelar24.
Autoteileservice24 är helt på tyska, så där får du söka länkarmar under "Querlenker"
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Brukar med kolla av marknaden innan inköp och bara med ett par hundra beställda delar det sista halvåret året har faktiskt Reservdelar24.se legat klart bäst till överlag, jämfört med tex nämnda länkar.
Har även anlitat dessa med, men priserna varierar som sagt mycket så det gäller att kolla av detta.
Även gällande kvalitén så har jag med kunnat följt denna på dom bilar jag med servat under åren som klart även med dessa "no name" hållit minst lika bra som kändare märken.
Har även anlitat dessa med, men priserna varierar som sagt mycket så det gäller att kolla av detta.
Även gällande kvalitén så har jag med kunnat följt denna på dom bilar jag med servat under åren som klart även med dessa "no name" hållit minst lika bra som kändare märken.