Ford Focus RS mk3 2016
-
Håkan Olsson
- Nybörjare
- Namn: Håkan Olsson
- Kör: Allt utom Saab
-
Greven
- Veteran
- Namn: Marcus
- Kör: Focus RS om några månader
Så som den blåa ser ut på bilden då är den riktigt snygg, för jag antar att det är Nitrous blue, samma som var på Elmia bl.a?Håkan Olsson skrev:Då har Ford Store Vänersborg fått 4st RS
Såg inte alls ut så i verkligheten i en ljus hall men den kanske skiftar mycket beroende på ljus. Den var mycket mer babyblå i verkligheten.
-
RS16
- Veteran
- Namn: Per Brugge
- Kör: Ford Focus RS 2016
Jag har inte hört något trots att min bil nu är i Sverige (antingen redan hos ÅF eller på väg). I ETIS står det inget om någon recall, däremot kan det vara så att ETIS inte funkar korrekt där förrän bilarna är inregistrerade "på riktigt".rubank skrev:har fords "safety recall" brev gått ut till Svenska köpare också? någon som vet om det var bultarna till recarostolarna eller till batteriet som orsakar förseningarna eller är det nåt annat nytt problem?
Det kan möjligen också vara så att de svenska bilarna hann in i fabriken för dessa åtgärder innan de skeppades. Min byggdes först 24/2, men sedan var den in i fabriken igen 31/3 och fick alltså byggdatum flyttat till det senare.
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Vehicle hold har gått ut till alla Ford ÅF och bilar som berörs finns identifierade i FordEtis. Orsaken till denna åtgärd är fortfarande okänd och det är bara dumt att spekulera i bakgrunden till åtgärden. Men som det står i meddelandet så är det ett litet antal bilar, tillverkade 11/2-14/4, som berörs och att undersökning pågår...
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Focus RS skrev:Vehicle hold har gått ut till alla Ford ÅF och bilar som berörs finns identifierade i FordEtis. Orsaken till denna åtgärd är fortfarande okänd och det är bara dumt att spekulera i bakgrunden till åtgärden. Men som det står i meddelandet så är det ett litet antal bilar, tillverkade 11/2-14/4, som berörs och att undersökning pågår...
Hi Colin
We have just been informed that all vehicles can now be released without any rework. A revised Dealer Bulletin will be published on ETIS within the next 24 hours but you can let your vehicle go to the customer now.
Regards