Ford Focus RS mk3 2016
-
Robert
- Erfaren
- Namn: Robert W
- Kör: Focus RS
Sådär, 160+ mil på mätaren och här kommer bilder som utlovat. Mest plöjt motorväg vilket kanske inte är det roligaste, men även det är ganska kul när man har en ny bil. Jag blev imponerad över vridet i kärran,man behöver inte växla ner bara för att göra en omkörning. Men då är jag i och för sig van vid en BRZa som måste upp över 5000 varv för att det ens ska hända något, men ändå!
Annars kan jag säga att skalstolarna fungerar ypperligt även för turer även över 10h, fick ondare i röven när jag åkte samma sträcka med en Mercedes E-klass i vintras... Buller i kupén, stereo och navigator har också gett ett bra intryck, över förväntan.
En fråga har jag dock, någon som har bra koll på SYNC 2? Som jag förstått det har vissa bilar ingång för att kunna koppla in och se på video? Detta har inte RSen, men jag misstänker att det kan finnas någon ingång på baksidan av stereon? Någon som vet? Hade ju varit grymt ifall man kunde koppla in en Chormecast eller liknande!

Det blev en del tankstopp men det är det värt!

Annars kan jag säga att skalstolarna fungerar ypperligt även för turer även över 10h, fick ondare i röven när jag åkte samma sträcka med en Mercedes E-klass i vintras... Buller i kupén, stereo och navigator har också gett ett bra intryck, över förväntan.
En fråga har jag dock, någon som har bra koll på SYNC 2? Som jag förstått det har vissa bilar ingång för att kunna koppla in och se på video? Detta har inte RSen, men jag misstänker att det kan finnas någon ingång på baksidan av stereon? Någon som vet? Hade ju varit grymt ifall man kunde koppla in en Chormecast eller liknande!
Det blev en del tankstopp men det är det värt!
- RST S1
- Veteran
- Namn: Slobbe M.
- Kör: i väg
Robert du verkar ha köpt samma paket som jag beställt till min!
Rs paket, tonade bakrutor, Komfortpaketet, men jag tog även parkeringspaketet och eluppvärmd ratt och framruta, samt den fåniga dörrupslagspaketet för 700kr. Roligt att höra att skalstolarna var bekväm ( var lite rädd för att dom skall vara obekväma) hur är sitthöjden på stolen läst att de klagat på höjden? Hur lång är du och vad väger du? Och hur bra satt du?
Rs paket, tonade bakrutor, Komfortpaketet, men jag tog även parkeringspaketet och eluppvärmd ratt och framruta, samt den fåniga dörrupslagspaketet för 700kr. Roligt att höra att skalstolarna var bekväm ( var lite rädd för att dom skall vara obekväma) hur är sitthöjden på stolen läst att de klagat på höjden? Hur lång är du och vad väger du? Och hur bra satt du?
min ranger wildtrack är tillverkad i Sydafrika 
-
Robert
- Erfaren
Ja vi har i stort sätt samma utrustning. Jag orkade inte vänta på att beställa en utan köpte en som redan var levererad, annars hade jag varit lite annorlunda. Men min största farhåga var precis som för dig, stolarna! Hade inte tagit skalstolar ifall jag beställt en egen, mest för att jag ville ha sätesvärme. Nu är jag glad att jag inte gjorde det, skalstolar passar mig perfekt.RST S1 skrev:Robert du verkar ha köpt samma paket som jag beställt till min!
Jag är ganska liten, 175cm och 65kg med ganska kort överkropp. Dock gillar jag generellt sett att sitta lågt och för mig är sitthöjden riktigt bra tycker jag. Har dessutom ganska mkt plats kvar i stolen breddmässigt. Jämför man med exempelvis nya civic type r tycker jag stolarna är ganska rejält mkt rymligare
-
Robert
- Erfaren
RST S1 skrev:Robert samma här vill sitta lägre . När vi pratade med Ford sa dom att skalstolarna är bredare i röven ( är lite tyngre 125kg 177cm ) dags att banta. Min kommer om 2veckor. Köpte du din i Växjö? För de sa att nån norrifrån skulle hämta en?
Okej, men det är som sagt ganska gott om plats i stolen
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Hoppas det gick bra för alla inblandande. Tråkigt:(Niding skrev:Först i Sverige?!
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018