Ford Focus RS mk3 2016

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Robert
Erfaren
Namn: Robert W
Kör: Focus RS

Inlägg av Robert »

Efter en dag med blåa faran kan jag bara säga en sak till alls er som beställt en bil, grattis! Den är helt underbar! Det var värt 270 mil bilåkande för att slippa vänta på långa leveranstider :starter:

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

Robert skrev:Efter en dag med blåa faran kan jag bara säga en sak till alls er som beställt en bil, grattis! Den är helt underbar! Det var värt 270 mil bilåkande för att slippa vänta på långa leveranstider :starter:
Kan herrn tänkas bjuda på lite bilder :)

Robert
Erfaren

Inlägg av Robert »

Greven skrev:Kan herrn tänkas bjuda på lite bilder :)
Absolut! Lägger upp lite bilder när jag kommit hem, 85 mil kvar..

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

Robert skrev:Absolut! Lägger upp lite bilder när jag kommit hem, 85 mil kvar..
GASA :eclipsee_

Robert
Erfaren

Inlägg av Robert »

Sådär, 160+ mil på mätaren och här kommer bilder som utlovat. Mest plöjt motorväg vilket kanske inte är det roligaste, men även det är ganska kul när man har en ny bil. Jag blev imponerad över vridet i kärran,man behöver inte växla ner bara för att göra en omkörning. Men då är jag i och för sig van vid en BRZa som måste upp över 5000 varv för att det ens ska hända något, men ändå!

Annars kan jag säga att skalstolarna fungerar ypperligt även för turer även över 10h, fick ondare i röven när jag åkte samma sträcka med en Mercedes E-klass i vintras... Buller i kupén, stereo och navigator har också gett ett bra intryck, över förväntan.

En fråga har jag dock, någon som har bra koll på SYNC 2? Som jag förstått det har vissa bilar ingång för att kunna koppla in och se på video? Detta har inte RSen, men jag misstänker att det kan finnas någon ingång på baksidan av stereon? Någon som vet? Hade ju varit grymt ifall man kunde koppla in en Chormecast eller liknande!

Bild

Bild
Det blev en del tankstopp men det är det värt!

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
RST S1
Veteran
Namn: Slobbe M.
Kör: i väg

Inlägg av RST S1 »

Robert du verkar ha köpt samma paket som jag beställt till min!
Rs paket, tonade bakrutor, Komfortpaketet, men jag tog även parkeringspaketet och eluppvärmd ratt och framruta, samt den fåniga dörrupslagspaketet för 700kr. Roligt att höra att skalstolarna var bekväm ( var lite rädd för att dom skall vara obekväma) hur är sitthöjden på stolen läst att de klagat på höjden? Hur lång är du och vad väger du? Och hur bra satt du?
min ranger wildtrack är tillverkad i Sydafrika :Odd:

Robert
Erfaren

Inlägg av Robert »

RST S1 skrev:Robert du verkar ha köpt samma paket som jag beställt till min!
Rs paket, tonade bakrutor, Komfortpaketet, men jag tog även parkeringspaketet och eluppvärmd ratt och framruta, samt den fåniga dörrupslagspaketet för 700kr. Roligt att höra att skalstolarna var bekväm ( var lite rädd för att dom skall vara obekväma) hur är sitthöjden på stolen läst att de klagat på höjden? Hur lång är du och vad väger du? Och hur bra satt du?
Ja vi har i stort sätt samma utrustning. Jag orkade inte vänta på att beställa en utan köpte en som redan var levererad, annars hade jag varit lite annorlunda. Men min största farhåga var precis som för dig, stolarna! Hade inte tagit skalstolar ifall jag beställt en egen, mest för att jag ville ha sätesvärme. Nu är jag glad att jag inte gjorde det, skalstolar passar mig perfekt.

Jag är ganska liten, 175cm och 65kg med ganska kort överkropp. Dock gillar jag generellt sett att sitta lågt och för mig är sitthöjden riktigt bra tycker jag. Har dessutom ganska mkt plats kvar i stolen breddmässigt. Jämför man med exempelvis nya civic type r tycker jag stolarna är ganska rejält mkt rymligare :)

Användarvisningsbild
RST S1
Veteran

Inlägg av RST S1 »

Robert samma här vill sitta lägre . När vi pratade med Ford sa dom att skalstolarna är bredare i röven ( är lite tyngre 125kg 177cm ) dags att banta. Min kommer om 2veckor. Köpte du din i Växjö? För de sa att nån norrifrån skulle hämta en?

Användarvisningsbild
RST S1
Veteran

Inlägg av RST S1 »

:D:D:D ford ringde lev nästa vecka :D:D:D:D
:nxsmile:

Robert
Erfaren

Inlägg av Robert »

RST S1 skrev:Robert samma här vill sitta lägre . När vi pratade med Ford sa dom att skalstolarna är bredare i röven ( är lite tyngre 125kg 177cm ) dags att banta. Min kommer om 2veckor. Köpte du din i Växjö? För de sa att nån norrifrån skulle hämta en?

Okej, men det är som sagt ganska gott om plats i stolen :) stämmer bra!

RS16
Veteran
Namn: Per Brugge
Kör: Ford Focus RS 2016

Inlägg av RS16 »

Antar att ni andra som köpt RS:en också blivit inbjudna till Fords event Ford Performance Tour. De kommer till Stockholm (Upplands Motor) i slutet av maj.

RS16
Veteran
Namn: Per Brugge
Kör: Ford Focus RS 2016

Inlägg av RS16 »

Någon av er andra som köpt RS:en som tecknat serviceavtal? Vad får ni i så fall betala på ett ungefär?

Om inte serviceavtal, har ni i övrigt fått något grepp om vad servicekostnaderna ligger på, på ett ungefär?

Användarvisningsbild
RST S1
Veteran

Inlägg av RST S1 »

RS16 skrev:Antar att ni andra som köpt RS:en också blivit inbjudna till Fords event Ford Performance Tour. De kommer till Stockholm (Upplands Motor) i slutet av maj.
mer info??

kommer hämta min på fredag

Användarvisningsbild
Niding
Veteran
Namn: Björn O
Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
Medlemsnummer: 707

Inlägg av Niding »

Först i Sverige?!
Bilagor
image.jpg

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

Niding skrev:Först i Sverige?!
Hoppas det gick bra för alla inblandande. Tråkigt:(
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör

En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/

Ford Focus RS Edition 2018

Skriv svar