Hjulmuttrar och storlek på hylsa.
Hjulmuttrar och storlek på hylsa.
Bytte till sommarhjulen i helgen och blev lite fundersam på vilken storlek på hylsa det ska vara. 21 mm hylsan passar lite för tight på original muttrarna med den rostfria kåpan på och gör att muttern fastnar i hylsan medans 22 mm blir lite för glappt.
-
Willespappa
- Veteran
- Namn: Marcus Hansson
- Kör: BMW 218d GT M-Sport
Har samma sorts muttrar som du. Det ska vara 21 mm.
Jag råkade ut för att hylsan inte gick på en mutter. Körde till däckverkstaden och pratade och han tog en 22mm och fick loss muttern.
Det är en variant som Ford är glada över sa han. Den kromade kåpan sitter där och sedan kommer smuts och annat in emellan och så sväller kåpan och så får man inte av den. Idioti!
Jag fick köpa en ny för 45kr. Ska man byta runt om blir det 900 kr... sura pengar
Sen bryr jag mig inte om hur de ser ut. Jag har gummihylsor på mina muttrar iom att jag har svarta fälgar
Jag råkade ut för att hylsan inte gick på en mutter. Körde till däckverkstaden och pratade och han tog en 22mm och fick loss muttern.
Det är en variant som Ford är glada över sa han. Den kromade kåpan sitter där och sedan kommer smuts och annat in emellan och så sväller kåpan och så får man inte av den. Idioti!
Jag fick köpa en ny för 45kr. Ska man byta runt om blir det 900 kr... sura pengar
Sen bryr jag mig inte om hur de ser ut. Jag har gummihylsor på mina muttrar iom att jag har svarta fälgar
Jo det sluta med att jag också tog en 22 mm till mutterknackaren men risken finns väl att man drar sönder kåpan och nej det är nog inte meningen att man ska ta av den. Hade en Focus för några år sedan och där hade några kåpor lossnat så då blev det olika storlek på dem.
Muttrar finns billigare på nätet. tex här om man vill köpa av maffian.
Bildelaronline24.se kostade 29 kr st för original.
Muttrar finns billigare på nätet. tex här om man vill köpa av maffian.
Bildelaronline24.se kostade 29 kr st för original.