Fler som beställt nya Fiesta ST?
-
Zafiro
- Erfaren
- Namn: Andreas K
- Kör: Ford Fiesta ST MK8
Fler som beställt nya Fiesta ST?
Beställde min för några veckor sedan. Väntar fortfarande leveransdatum.
Kör idag en Fiesta ST av nuvarande generation men den kommer bytas ut, 6500 mil senare.

Kommer bli saknad men tror nya ST blir en fin ersättare
dessutom 5-dörrars denna gång.
Kör idag en Fiesta ST av nuvarande generation men den kommer bytas ut, 6500 mil senare.

Kommer bli saknad men tror nya ST blir en fin ersättare
-
Zafiro
- Erfaren
Den gamla är bra skött, blir ju aldrig som nyskick, 4 år sliter på bilar på något sätt. Behöver extra dörrar så därför blir det byte. Hade tur denna gång att 5-dörrars äntligen finns som tillval.RickardEM skrev:Grattis till den nya bilen (den "gamla" ser ut att vara i nyskick den med), du är nog en av de första som beställer skulle jag tro.
Vad blev det för färg?
\Rickard
Funderade på rött men blev till slut Performance blue. Jag gillar blåa bilar så det fick bli en blå till. Dock inte fått leveransdatum, hade varit kul att få den till semestern i augusti
-
Zafiro
- Erfaren
Fan vad najs, kollar blocket hela tiden för att se om nån återförsäljare fått hem en. Hittar ingen. Du vet inte om den finns i Skåne nånstans?VolFo skrev:Inte beställt då jag har en RS, men fått äran att prova en över helgen och är väldans imponerad![]()
Vad tyckte du om bilen, kommer jag bli nöjd?
Jag har fortfarande inte fått byggdatum på min bil
- VolFo
- Veteran
- Namn: Dennis
- Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R
Jag tror inte någon återförsäljare fått någon demobil ännu. Detta är en pressbil för tidningar och liknande, och dom kommer alltid tidigare än demobilar. Det lär nog dröja ett tag innan dom kommer ut till handlarna. Om de ens gör det. Sist jag frågade ang Fiesta ST (förra modellen) vart det sagt att de kunderna som vill ha en ST har redan bestämt sig och vet vad de vill ha, så fanns ingen större vits att ha en demobil. Enklast är ju att åka till närmaste handlare och höra när och om det kommer en demobilZafiro skrev:Fan vad najs, kollar blocket hela tiden för att se om nån återförsäljare fått hem en. Hittar ingen. Du vet inte om den finns i Skåne nånstans?
Vad tyckte du om bilen, kommer jag bli nöjd?
Jag har fortfarande inte fått byggdatum på min bil
I övrigt så är jag imponerad av den. Skjuter på helt okej vid gaspådrag, utmärkt styrning. En väldigt rolig bil!
Det är faktiskt en metalliclack!nextuz skrev:Någon kanske vill sälja dessa 18" till mig sedan?
Förstår dock inte var man ser skönheten i endast grundfärg på bilen :O
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.
-
Zafiro
- Erfaren
Jag provkörde inte heller förra modellen innan jag beställde den. Gick endast på vad jag läst om den. Var min första Ford jag ägt, körde tidigare BMW.VolFo skrev:Jag tror inte någon återförsäljare fått någon demobil ännu. Detta är en pressbil för tidningar och liknande, och dom kommer alltid tidigare än demobilar. Det lär nog dröja ett tag innan dom kommer ut till handlarna. Om de ens gör det. Sist jag frågade ang Fiesta ST (förra modellen) vart det sagt att de kunderna som vill ha en ST har redan bestämt sig och vet vad de vill ha, så fanns ingen större vits att ha en demobil. Enklast är ju att åka till närmaste handlare och höra när och om det kommer en demobil![]()
I övrigt så är jag imponerad av den. Skjuter på helt okej vid gaspådrag, utmärkt styrning. En väldigt rolig bil!
Visade sig att jag gjorde ett bra val, mycket kul bil att köra. Har inte kört den nya men jag kommer känna mig hemma med den. Har åtminstone testat standard varianten av nya Fiesta.
Vad jag läst så har det blivit lite förseningar med nya ST men i England har de nu börjat levereras. I bästa fall får jag hoppas på sept/nov att jag fått den nya.
Ok så det är en pressbil, får jag väl läsa om den tillsvidare då
Jag la till performance paketet på min så jag får en äkta mekanisk diff. Saknar dock driftmode som på din
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Tror inte jag heller, har avverkat en 15 mil i ST:n och har bara gott att säga om denRickardEM skrev:Har tagit en liten provtur i den nya ST:n, tror inte att du kommer att bli besviken.
\Rickard
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Grattis, då är det bara det roliga kvar:starter:
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör