Ford Focus RS mk3 2016
- VolFo
- Veteran
- Namn: Dennis
- Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R
Jag är nöjd. Kan bli lite väl drönigt när man motorbromsar från en motorväg eller liknande. Men det är helt beroende på vilken växel och varvtal man har.Greven skrev:Är du nöjd? Tittade lite på det först men sedan föll det på Milltek.
Tror ditt brötar en hel del mer än mitt dock
Man lär sig med tiden vart det finns en "sweet-spot" för att vara så tyst som möjligt när man smyger förbi alla hemma på morgonen/kvällen, barnvagnar och allt annat
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.
- VolFo
- Veteran
- Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R
Försök att uppdatera mjukvaran till stereon. Gick sådär då den kraschade halvvägs 

Tröstade med att ta bort motorljudet som kommer ur högtalarna, aktiverade autolås av dörrarna när man kör iväg och avaktiverade Pull Drift Compensation

Tröstade med att ta bort motorljudet som kommer ur högtalarna, aktiverade autolås av dörrarna när man kör iväg och avaktiverade Pull Drift Compensation
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.
- VolFo
- Veteran
För dörrarna ändras konfigurationen i BCM i FDRS, det är programmet jag har körandes i bilden jag tog. Även motorljudet aktiveras/deaktiveras via FDRS i styrenheten till stereon (ACM)Jojjeman skrev:Hur gjorde du med dörrarna och för o få bort motorljudet?
- Jojjeman
- Erfaren
- Namn: Johan
- Kör: Focus Rs mk3 -17
E detta nått man kan göra som privatperson? Sist ja va på en fårdstore så fick ja iaf blankt nej till att de gick o göra nått av de..VolFo skrev:För dörrarna ändras konfigurationen i BCM i FDRS, det är programmet jag har körandes i bilden jag tog. Även motorljudet aktiveras/deaktiveras via FDRS i styrenheten till stereon (ACM)
- VolFo
- Veteran
Det var märkligt! Då visste dom kanske inte hur man gör eller var intresserade av att hjälpa dig?Jojjeman skrev:E detta nått man kan göra som privatperson? Sist ja va på en fårdstore så fick ja iaf blankt nej till att de gick o göra nått av de..
Synd att du bodde långt ifrån den ÅF jag jobbar åt, hade hjälpt dig annars
- VolFo
- Veteran
Skadar ju inte att nämna det.mcmike skrev:Hej! Helt ny här och förhoppningsvis får jag hämta ut min RS till veckan. En stilla undran över ovan nämnda motorljud i högtalarna, tänkte om det var någonting man ska säga till om innan leverans? PDC? Tips på bra gummi mattor?
PDC = Pull Drift Compensation även kallat "sidodragningskompensationsfunktionen". Jag tyckte den funktionen gjorde att bilen ballade ur fullständigt när man gasade på kraftigt, bilen började slingra kraftigt och ha sig. De aktiverade man funktionen upplevde jag att bilen betedde sig bättre. Kan även stängas av tillfälligt om man håller ner ESP-knappen i några sekunder.
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Helrätt bilval, du kommer inte bli missnöjd;)mcmike skrev:Tips på bra gummi mattor?
Angående gummimattor så finns det ju Ford original eller vill du ha djupare typ "rensimattor"?
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
-
mcmike
- Nybörjare
- Namn: Micke J
- Kör: Ford focus RS
Ja jag tror det kommer att bli riktigt bra gillar den skarpt så:) Tänkte lite djupare mattor än originalen.! Gällande avgassystem och luftfilter om man vill byta. Vad / vilka gäller för att garantin ska fortsätta gälla? Ursäkta nybörjardavve d skrev:Helrätt bilval, du kommer inte bli missnöjd;)
Angående gummimattor så finns det ju Ford original eller vill du ha djupare typ "rensimattor"?
frågorna:rolleyes: