Ford Focus RS mk3 2016

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
VolFo
Veteran
Namn: Dennis
Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R

Inlägg av VolFo »

Jojjeman skrev:Vad e det dem gör på 1a servicen? Olja/filter o genomgång lack/kaross? Eller är där nått mer?
Fick ett pris på 4500, men känns ganska dyrt för de lilla arbetet.
Här kan du se vad som görs. Den vänstra servicen är det mindre kontroller på och den högra bra många fler.

https://www.etis.ford.com/fordservice/s ... uleForm.do
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.

Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren
Namn: Johan
Kör: Focus Rs mk3 -17

Inlägg av Jojjeman »

VolFo skrev:Här kan du se vad som görs. Den vänstra servicen är det mindre kontroller på och den högra bra många fler.

https://www.etis.ford.com/fordservice/s ... uleForm.do

Var väl mer att ja fick ett pris av mechanum på 2500 för olja/filter/kupefilter och kontroll kaross/lack. När fård vill ha 4500 för samma jobb, vad gör fård så mkt bättre att de berättigar de högre priset egentligen?
Tänkte om de hade nått speciellt med i servicen.

fonzeka
Veteran
Namn: Anders W
Kör: Focus 1.6 Ecoboost FFV, Honda S2000

Inlägg av fonzeka »

De görs inget speciellt, det är bara dyrt.
Köp olja själv och skicka med så sparar du åtminstone några kronor.

Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren

Inlägg av Jojjeman »

fonzeka skrev:De görs inget speciellt, det är bara dyrt.
Köp olja själv och skicka med så sparar du åtminstone några kronor.
Handlar inte om några kronor o spara. Skillnaden va rätt stor så undra om ford hade några magiska saker de gjorde.

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran
Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R

Inlägg av VolFo »

Jojjeman skrev:Var väl mer att ja fick ett pris av mechanum på 2500 för olja/filter/kupefilter och kontroll kaross/lack. När fård vill ha 4500 för samma jobb, vad gör fård så mkt bättre att de berättigar de högre priset egentligen?
Tänkte om de hade nått speciellt med i servicen.
Som jag sa tidigare. Beror på vilken service du har blivit offererad.

Den vänstra servicen med färre kontroller kostar cirka 3300:- där jag jobbar. Och den högra, med fler kontroller kostar drygt 4600:- :)

Hur många punkter och kontroller har Mechanum i sin service kontra Fords?

Återförsäljare är ju i regel lite dyrare än icke auktoriserade verkstäder.

Inget speciellt/"magiskt" är med i servicen för övrigt.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.

Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren

Inlägg av Jojjeman »

VolFo skrev:Som jag sa tidigare. Beror på vilken service du har blivit offererad.

Den vänstra servicen med färre kontroller kostar cirka 3300:- där jag jobbar. Och den högra, med fler kontroller kostar drygt 4600:- :)

Hur många punkter och kontroller har Mechanum i sin service kontra Fords?

Återförsäljare är ju i regel lite dyrare än icke auktoriserade verkstäder.

Inget speciellt/"magiskt" är med i servicen för övrigt.
Tack för ett utförligt svar. Men mechanum är auktoriserade, iaf enligt ford’s huvudkontor.

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

VolFo skrev:Absolut!

Jag hör av mig framöver så löser vi det :D
Jag hör inte ens ljudet i högtalarna.

Ang vad man får och inte får göra med bilen i tuningväg så är det ingenting. Sen är det ju upp till handlaren om han kanske blundar för vad som är genomfört eller inte.

Hade kontakt med Ford Sverige om detta och frågade då om garantin bibehålls med Mountunes prylar men det var nej på den frågan.

biffen99
Nybörjare
Namn: Michael Gustafsson
Kör: Focus Rs MK3
Medlemsnummer: 445

Inlägg av biffen99 »

VolFo skrev:Absolut!

Jag hör av mig framöver så löser vi det :D
Grymt 👍

Jag hör nog inte det heller egentligen tror jag! kör med scorpion Helsystem och det överröstar det mesta 😂

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

Förberedelser inför vintern. Egengjorda stänkskydd tillverkade av skärbrädor. Allt sitter fast i de befintliga fästpunkterna för innerskärmarna så inga extrahål eller liknande behövdes göras. Inte lika snyggt som de man köper möjligtvis men för 80:- kan man inte klaga.

Bild
Bild

Härnäst blir att beställa vinterskor, samt få fram en lösning på fastsättning av extraljus.

mcmike
Nybörjare
Namn: Micke J
Kör: Ford focus RS

Inlägg av mcmike »

biffen99 skrev:Grymt ��

Jag hör nog inte det heller egentligen tror jag! kör med scorpion Helsystem och det överröstar det mesta ��
Varifrån beställde du det systemet? Har kikat lite på det, tycker inte originalet låter speciellt..

defrost
Erfaren
Namn: Paul V
Kör: Focus ST

Inlägg av defrost »

VolFo skrev:Förberedelser inför vintern. Egengjorda stänkskydd tillverkade av skärbrädor. Allt sitter fast i de befintliga fästpunkterna för innerskärmarna så inga extrahål eller liknande behövdes göras. Inte lika snyggt som de man köper möjligtvis men för 80:- kan man inte klaga.

Bild
Bild

Härnäst blir att beställa vinterskor, samt få fram en lösning på fastsättning av extraljus.
IKEAS ? det blev ju skitbra !!:)

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

defrost skrev:IKEAS ? det blev ju skitbra !!:)
Biltemas vart det faktiskt :)

Tack!

mcmike
Nybörjare

Inlägg av mcmike »

När ni får kondens från ac-n, varifrån droppar det under för er? Märkte av pölar under idag, trots att det har varit varmare tidigare.

biffen99
Nybörjare
Namn: Michael Gustafsson
Kör: Focus Rs MK3
Medlemsnummer: 445

Inlägg av biffen99 »

mcmike skrev:Varifrån beställde du det systemet? Har kikat lite på det, tycker inte originalet låter speciellt..

Beställde det från https://www.scorpion-sweden.se

mcmike
Nybörjare

Inlägg av mcmike »

biffen99 skrev:Beställde det från https://www.scorpion-sweden.se
Tack för tipset:) Har kontaktat dem och de var riktigt snabba på att svara. Hur stor skillnad el vilken upplever du mellan originalet och Scorpion? Fanns ingen i min närhet med systemet tyvärr..!

Skriv svar