premium sound
-
volvov70n
- Veteran
- Namn: toni t
- Kör: volvo
ford - Ort: Skövde
- Medlemsnummer: 672
premium sound
fler som tycker premiumsoundet inte känns så effektivt? tycker man hör massa bas och centerkanalen bara ,skruvat ner basen nu dock.
känns man hör mer på sambons enkla stereo, en äldre mondeo. hör mer både fram o bakdorrarnas diskanter. och kraftigare högre ljud över lag.
känns man hör mer på sambons enkla stereo, en äldre mondeo. hör mer både fram o bakdorrarnas diskanter. och kraftigare högre ljud över lag.
-
JohanD75
- Veteran
- Namn: Johan D
- Kör: BMW 520d m-sport xdrive -19
Kolla så du inte har ngn EQ aktiverad eller sk ”optimizer”. Funktionerna styrs med DSP-knappen.volvov70n skrev:mondeo 2014
finns det nån dold inställning för ljudet?
I övrigt tycker jag ”premiumljudet” är ok, dock sugen på att byta högtalarna i dörrarna.
Ngn som provat, krånglig att demontera/montera dörrsidorna?
-
hgpuke
- Nybörjare
- Namn: Hans-Göran Puke
- Kör: Ford Galaxy
Innan jag beställde min mk4 (detta var 2011) jämförde jag ljudet i Sony stereon med standardstereon och kom fram till att jag gillade standardstereon bättre! Vad jag inte visste då var att jag därmed "sakade bort" bluetooth anslutning. Fick lösa det med en extra puck ansluten till AUX-ingången. Funkade det med, men såg lite Taikon ut.
-
volvov70n
- Veteran
- Namn: toni t
- Kör: volvo
ford - Ort: Skövde
- Medlemsnummer: 672
hgpuke skrev:Innan jag beställde min mk4 (detta var 2011) jämförde jag ljudet i Sony stereon med standardstereon och kom fram till att jag gillade standardstereon bättre! Vad jag inte visste då var att jag därmed "sakade bort" bluetooth anslutning. Fick lösa det med en extra puck ansluten till AUX-ingången. Funkade det med, men såg lite Taikon ut.
ja för man hör centerkanalen enbart, dåligt inställt, vet ej om finns nån dold inställning?