Fiesta st tråden
- Daniel666
- Legend
- Namn: Daniel Schöneman
- Kör: Fiesta ST200 -17
- Medlemsnummer: 29
Funderar på att sänka min lite, gjorde underverk på min förra (St150). Då körde jag Fords original sänkning Eibach och för dom pengarna va det grymt. Både utseende och väghållning. Är det någon som provat den på en st200? Som jag förstått det så är 200:an lite lägre än vanliga St:n, vet inte om det stämmer. Men verkar vara samma sänk fjädrar till båda. Vill inte sänka för mycket, vill bara få den lite snyggare och goare på bana utan att börja byta till värsting grejer.
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81
- AndreasP
- Erfaren
- Namn: Andreas Pettersson
- Kör: Fiesta ST MK8 Revo
BMW 118D - Ort: Göteborg
- Medlemsnummer: 471
nextuz skrev:Ojdå. hur går det till?
hur många dioder är det i varje lykta?
Räcker styrkan till för att det ska funka som DRL?
Ja det stämmer, räcker gott å väl. Dock är det ingen lag längre på drl va? Kanske är fel ute men har för mig det!
AutoBeam säljer dessa, kör även med deras RGB dimljus! Bra support från dem med!
/Andreas 
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
- AndreasP
- Erfaren
Sent svar kanske, Järnkaminen köpte min gamla st180 och på den monterade jag APEX sänkfjädrar från pumaspeed, gjorde underverk på den!Daniel666 skrev:Funderar på att sänka min lite, gjorde underverk på min förra (St150). Då körde jag Fords original sänkning Eibach och för dom pengarna va det grymt. Både utseende och väghållning. Är det någon som provat den på en st200? Som jag förstått det så är 200:an lite lägre än vanliga St:n, vet inte om det stämmer. Men verkar vara samma sänk fjädrar till båda. Vill inte sänka för mycket, vill bara få den lite snyggare och goare på bana utan att börja byta till värsting grejer.
Monterade även sänkfjädrar på min MK8 från Eibach igår, gjorde en del på den med
/Andreas 
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
- AndreasP
- Erfaren
Jo jag vet men tyckte jag läste någonstans att man inte måste ha varselljus tänt, finns många bilar som jag tycker mig se dagligen utan drl:eek:nextuz skrev:Det är just det som är grejen med lagen, att varselljus ska vara tänt på dagen.
Sen ska halvljus på vid skymning och mörker.
/Andreas 
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
- Lemerok
- Erfaren
- Namn: Johan B
- Kör: Ford Fiesta ST 2019
Tjena, inte vart så aktiv här på ett tag. Men nu börjar det hända lite med bilen.
Har monterat KW sänkfjädrar, sänker 20 mm.
Hade tänkt köra spacers med, men det blir nya sommarfälgar istället.
Revo RV018 i matte bronze, lite bredare än orginal.
https://www.onlyrevo.com/product-detail ... 0-634mm-cb
Ska nog sälja mina originalfälgar, vad tror ni man kan begära? Endast fälgar, inga däck eller sensorer. Oskadade och knappt 1 år, rullat 500 mil.
Såhär ser den ut just nu med sänkfjädrar och vinterhjulen.
Ska nog sälja mina originalfälgar, vad tror ni man kan begära? Endast fälgar, inga däck eller sensorer. Oskadade och knappt 1 år, rullat 500 mil.
- Bilagor
-
- AndreasP
- Erfaren
Tjena! Såg nästan ut att sänka bättre än mina.. Själv kör jag Eibach, köpte dom på Ford store själva!Lemerok skrev:Tjena, inte vart så aktiv här på ett tag. Men nu börjar det hända lite med bilen.
Värt att tänka på, flyttar du ut fälgarna är det väldigt stor risk att du blästrar lacken utan stänk skydd på!
/Andreas 
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
- Lemerok
- Erfaren
- Namn: Johan B
- Kör: Ford Fiesta ST 2019
Tror man blir lite lurad för att det är vinterhjulen med, mycket gummi.AndreasP skrev:Tjena! Såg nästan ut att sänka bättre än mina.. Själv kör jag Eibach, köpte dom på Ford store själva!
Värt att tänka på, flyttar du ut fälgarna är det väldigt stor risk att du blästrar lacken utan stänk skydd på!
Jepp får se om det blir ett problem, gillar inte riktigt rallylooken av mudflaps eller liknande. Men finns ju Ford original till Fiesta som ska passa ST med annars.
- AndreasP
- Erfaren
Jo santLemerok skrev:Tror man blir lite lurad för att det är vinterhjulen med, mycket gummi.![]()
Jepp får se om det blir ett problem, gillar inte riktigt rallylooken av mudflaps eller liknande. Men finns ju Ford original till Fiesta som ska passa ST med annars.
Jaså? Inte kollat men jag vill gärna ha däcken kant i kant med karossen men måste kompromissa med något då man inte kan få allt i båda världarna
Så jag satsade på original ET och bred på fälgen istället för mudflaps
Men smaken är som baken!!! Hade beställt bredare fälgar så dom hade hembakt spot on om man inte blästrade lacken
/Andreas 
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03
Ford Fiesta ST - 19
Audi A4 - 03