byta dämpare och fjädrar
-
mange39
- Veteran
- Namn: magnus unger
- Kör: focus stline 19
puma st-line x 21 - Ort: enköping
- Medlemsnummer: 549
byta dämpare och fjädrar
nu när våren snart är här så ska mina 19 tummare på men funderar på sänksats behöver ändå byta topplagring.
men frågan är om man ska byta byta dämpare med bilen har rullat 20 typ.
och snål som man är funderar man på beg från skroten med inte så många mil på ...
och har inte lust att lägga typ 8 på riktigt chassiekitt
men frågan är om man ska byta byta dämpare med bilen har rullat 20 typ.
och snål som man är funderar man på beg från skroten med inte så många mil på ...
och har inte lust att lägga typ 8 på riktigt chassiekitt
-
JohanD75
- Veteran
- Namn: Johan D
- Kör: BMW 520d m-sport xdrive -19
Re: byta dämpare och fjädrar
Ang sänkningssats kan jag rekommendera Eibach som Ford själva säljer som ”tillbehör”. Finns billigare tex hos AUTODOC när de kör ngn kampanj.
https://www.ford-tillbehoer.se/styling/ ... &year=2014
Haft dessa på både min Mondeo Mk4 och nuvarande S-Max.
Sänker ”lagom” och funkar fint med original stötdämpare.
/Johan
https://www.ford-tillbehoer.se/styling/ ... &year=2014
Haft dessa på både min Mondeo Mk4 och nuvarande S-Max.
Sänker ”lagom” och funkar fint med original stötdämpare.
/Johan
-
mange39
- Veteran
ja var precis dom fjädrarna jag kollat på
sen har txs paketet på min med vet inte om det är nån skilnad på dom mot orginal förutom kjolpaket grill ,mm
sen har txs paketet på min med vet inte om det är nån skilnad på dom mot orginal förutom kjolpaket grill ,mm
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
beror på om du har en ÄKTA txs,, med röda sömmar i klädsel och savrt instrumentpanel med kolfiber inlägg,, är svaret JA på den frågan har du redan sänkningsats på den,, för det ingår,, men har du bara stylingen är det std fjädrar min är HÖJD bak för jag kör mkt släp och husvagn med min
- Bilagor
-
-
-
mange39
- Veteran
vita sömmar och svarta paneler i min men samma säten ,mm som på din
- granadadr
- Legend
då är det en std titx med sk s paket,, då är den std hög,,
- Bilagor
-
-
JohanD75
- Veteran
En äkta txs har väl också de där rejsiga pedalerna i alu också?granadadr skrev: ↑ons mar 03, 2021 7:38 amberor på om du har en ÄKTA txs,, med röda sömmar i klädsel och savrt instrumentpanel med kolfiber inlägg,, är svaret JA på den frågan har du redan sänkningsats på den,, för det ingår,, men har du bara stylingen är det std fjädrar min är HÖJD bak för jag kör mkt släp och husvagn med min![]()
- granadadr
- Legend
svar jaJohanD75 skrev: ↑tor mar 04, 2021 7:04 pmEn äkta txs har väl också de där rejsiga pedalerna i alu också?granadadr skrev: ↑ons mar 03, 2021 7:38 amberor på om du har en ÄKTA txs,, med röda sömmar i klädsel och savrt instrumentpanel med kolfiber inlägg,, är svaret JA på den frågan har du redan sänkningsats på den,, för det ingår,, men har du bara stylingen är det std fjädrar min är HÖJD bak för jag kör mkt släp och husvagn med min![]()
- Bilagor
-
-
mange39
- Veteran
tackar ja då är ju min standard hög
blir till köpa hem en sats Eibach fjädrar då
blir till köpa hem en sats Eibach fjädrar då
-
JohanD75
- Veteran
Ang stötdämparna, kan du ju byta fram till att börja med, det brukar ju vara de som får slita hårdast.
Bak brukar de klara sig bättre, om inte bilen fått dra mkt släp eller varit ofta tungt lastad dvs.
Bakdämparna är det ju lättar ett byta senare, fram behöver du ju isär med allt när du ska byta fjädrar, så det är väl lika bra att passa på där.
Bak brukar de klara sig bättre, om inte bilen fått dra mkt släp eller varit ofta tungt lastad dvs.
Bakdämparna är det ju lättar ett byta senare, fram behöver du ju isär med allt när du ska byta fjädrar, så det är väl lika bra att passa på där.
-
mange39
- Veteran
är nog lika dåliga i bak som fram men ja får bli fram först då jag har missljud i topplagringen trodde det var krängstaget men så var det inte ..JohanD75 skrev: ↑fre mar 05, 2021 6:14 amAng stötdämparna, kan du ju byta fram till att börja med, det brukar ju vara de som får slita hårdast.
btw är dämpare fram lika på mondeo eller finns det olika ? hittade på bildelsbasen från en 12 med typ bara 2000 mil på..
-
mange39
- Veteran
riktigt fin den rödagranadadr skrev: ↑ons mar 03, 2021 7:38 amberor på om du har en ÄKTA txs,, med röda sömmar i klädsel och savrt instrumentpanel med kolfiber inlägg,, är svaret JA på den frågan har du redan sänkningsats på den,, för det ingår,, men har du bara stylingen är det std fjädrar min är HÖJD bak för jag kör mkt släp och husvagn med min![]()
- granadadr
- Legend
tack,, min dragbil på sommarenmange39 skrev: ↑fre mar 05, 2021 6:53 pmriktigt fin den rödagranadadr skrev: ↑ons mar 03, 2021 7:38 amberor på om du har en ÄKTA txs,, med röda sömmar i klädsel och savrt instrumentpanel med kolfiber inlägg,, är svaret JA på den frågan har du redan sänkningsats på den,, för det ingår,, men har du bara stylingen är det std fjädrar min är HÖJD bak för jag kör mkt släp och husvagn med min![]()
![]()
- Bilagor
-
-
Jimi
- Erfaren
- Namn: Jimi Landin
- Kör: Mondeo HGV 1.6 Diesel -13
Fiesta -10 - Ort: DEGERFORS
Hej,
Har en Mondeo mk 4.5 - 13 som har aluminiumpedaler, dock inga röda sömmar ( vita ) men stenhårda stolar. Har inga kolfiber inlägg. Det är dock den hårdast fjädrade bil jag någonsin kört. Har ni någon aning om vad det är för utrustningspaket ?
Har en Mondeo mk 4.5 - 13 som har aluminiumpedaler, dock inga röda sömmar ( vita ) men stenhårda stolar. Har inga kolfiber inlägg. Det är dock den hårdast fjädrade bil jag någonsin kört. Har ni någon aning om vad det är för utrustningspaket ?
- granadadr
- Legend
låter som sportfjädring,, min är rent jobbig å köra ibland